مکمل بنزین
آموزشترفند

۴ نکته مهم برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت خودروی شما!

بعضی از مردم با وجود کارت‌های اعتباری مختلف، در هنگام خرید سوخت مورد نیاز خودروهای خود با مشکلاتی مواجه می‌شوند. عمده این مشکلات ناشی از فقر و مصرف سوخت بسیار زیاد خودروهایشان است. شاید آن ها از افزایش قیمت بنزین و ناکارآمدی موتور خودروهایشان ناراضی باشند؛ اما چاره‌ای جز پرداخت نرخ سوخت خودروهایشان ندارند. برخی از آنها رانندگی بدی داشته و به شرایط لاستیک و تعویض فیلترهای هوا بی‌توجه هستند.

شاید مردم پول خوبی بابت خودروهای جدید پرداخت کنند و آنها را بخرند؛ اما این موضوع لزوما به معنای دانش و ظرفیت کافی خریدارن برای نگهداری خودروهای جدید نیست. اکثر رانندگان به درستی از خودروهایشان نگهداری نمی‌کنند. آنها از قیمت سوخت و ضعف اقتصادی کشور صحبت می‌کنند؛ اما حاضر به بهبود وضعیت فنی خودروهایشان برای جلوگیری از مصرف سوخت بیشتر نیستند!

مردمی مانند آمریکایی‌ها به سلامت خودروی خود اهمیت ویژه‌ای می‌دهند و برای هر قطره‌ از سوخت خودروهایشان، ارزش قائل هستند. شاید ما نتوانیم به اندازه آمریکایی‌ها در مدیریت مصرف سوخت و صرفه‌جویی آن کوشا باشیم؛ اما دانستن ترفندهایی که مردم آمریکا برای کاهش مصرف سوخت استفاده می‌کنند، برای ما فواید بسیاری خواهد داشت.

بنابر این اجازه دهید که شما را تبدیل به یک انسان زرنگ در پمپ بنزین کنیم! در ادامه نکاتی را بیان می‌کنیم که اکثر مردم از آنها بی‌خبر هستند. رعایت این نکات باعث کاهش مصرف سوخت و پر نگاه داشتن کیف پول شما خواهد شد! با چرخان همراه باشید…

۱- بهترین زمان برای مراجعه به پمپ بنزین!

shell-station-at-night-in-italy-1969-e

شاید این موضع کمی احمقانه به نظر برسد؛ اما شما با مراجعه به پمپ بنزین در نیمه‌شب و یا هنگام طلوع آفتاب، از مصرف بیش از حد پول نقد جلوگیری می‌کنید! بیشتر مردم متوجه این موضوع نمی‌شوند که برخی از پمپ بنزین‌ها، بسیار بیشتر از نرخ واقعی سوخت خریداری شده توسط مشتریان، از آن‌ها پول طلب می‌کنند. این موضوع باعث اتلاف زمان و پول شما خواهد شد. بنابراین اگر شما در نیمه‌شب و یا هنگام طلوع آفتاب به پمپ بنزین‌ها مراجعه کنید؛ احتمال کمتری برای کلاه‌برداری وجود دارد! علاوه بر این‌ها هنگامی که بنزین سرد باشد؛ متراکم‌تر بوده و سوخت خالص را به جای باد و… وارد باک خودرو می‌کند. همچنین سعی کنید روزهای مناسبی را برای پر کردن باک خودروهایتان انتخاب کنید و حدالامکان از مراجعه به پمپ‌های بنزین‌ها در روزهای پنج‌شنبه و جمعه خودداری کنید؛ چون در این روزها به دلیل افزایش سفرهای برون شهری و تعطیلات آخر هفته؛ احتمال کلاهبرداری از شما وجود دارد!

۲- استفاده از تمیز کننده‌های سیستم سوخت‌رسانی

gumout-fuel-cleaners-e

شاید گمان کنید که استفاده از تمیز کننده‌های سیستم سوخت و فواید آن‌ها یک فریب رسانه‌ای برای فروش بیشتر شرکت‌های پتروشیمی باشد. این موضوع کذب محض بوده و شما با استفاده از یک تمیز کننده با کیفیت؛ موجب بهبود عملکرد سیستم سوخت‌رسانی و موتور خودرو می‌شوید. استفاده از تمیز کننده‌های سیستم سوخت‌رسانی خودروها؛ باعث بی‌نیازی خودرو از تعمیر و نگهداری‌های متداول خواهد شد و شما کمتر به تعمیرگاه می‌روید.

۳- پرکردن باک خودرو زمانی که سوخت تازه آورده‌اند!

fuel-tanker-truck-e

بسیاری از مردم زمانی که یک تانکر سوخت‌رسانی را در پمپ بنزین و در حال تخلیه سوخت می‌بینند، خوشحال شده و با خود می‌گویند:«آخ جان! سوخت تازه!» اما خبر ندارند که با این تفکر به خودروی خود آسیب می‌رسانند. مخزن سوخت در پمپ بنزین‌ها زیر زمین قرار دارد و زمانی که سوختی درون مخزن نباشد؛ مواد نفتی و سوخت کهنه در انتهای آن رسوب می‌کند. پمپ‌های بنزین؛ سوخت را از منابع زیرین مخزن‌های سوخت به نازل‌های سوختی انتقال می‌دهند و در نتیجه شما به جای سوخت تازه؛ رسوب، روغن و… را وارد باک خودروی خود می‌کنید. این عامل به سیستم سوخت‌رسانی خودروی شما آسیب رسانده و در بلند مدت باعث خرابی موتور می‌شود.

۴-اپلیکیشن های مدیریت مصرف سوخت!

gasbuddy-app-

در دنیای مدرن امروزی شما حتما باید از اپلیکیشن‌های مدیریت مصرف سوخت استفاده کنید. این اپلیکیشن‌ها میزان دقیق سوخت مصرفی، جایگاه‌های سوخت‌رسانی و… را به شما نمایش می‌دهد و در صورت نیاز خودرو به سوخت؛ شما را با خبر می‌کنند. به طور کلی استفاده از اپلیکیشن‌هایی مانند gasbuddy به شما کمک خواهد کرد که مصرف سوخت خودروی خود را مدیریت کرده و در مصرف آن صرفه‌جویی کنید.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا