مکمل بنزین
گوناگونخبر

دایملر ۱۱ میلیارد دلار برای توسعه خودروهای برقی سرمایه گذاری می‌کند!

یکی از پروژه‌های بلند مدت دایملر تولید خودروهای برقی و به روز بودن در صنعت خودروسازی است به همین دلیل این کارخانه آلمانی ۱۰ میلیارد یورو (معادل ۱۱ میلیارد دلار) را در این بخش سرمایه‌گذاری می‌کند. در نمایشگاه پاریس سال ۲۰۱۶ میلادی کمپانی مرسدس‌ بنز از کانسپت نسل EQ که عضوی از خودروهای برقی این برند هست پرده‌برداری کرد.

۲۰۱۶-generationeq-33

توماس وبر (سرپرست تحقیقات و گسترش خودروهای برقی) در گفتگو با مجله اشتوتگارت Zeitung بیان کرد که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۱۰ خودروی برقی با طراحی‌های شبیه‌ به هم از این کارخانه به بازار خودرو معرفی می‌شود و برای دستیابی به این هدف ۱۰ میلیارد یورو سرمایه گذاری خواهند کرد.

۲۰۱۶-generationeq-36

بنا به گزارش رویترز این ده مدل خودروی هوشمند می‌توانند ۷۰۰ کیلومتر (۴۳۴ مایل) را با یک‌ بار شارژ بپیمایند. این طراحی‌های جدید توسط مرسدس بنز با برند EQ تا سال ۲۰۱۹ میلادی عرضه خواهند شد که می‌توانند رقیب خودروهای تسلا مدل X و آئودی کواترو e-Tron باشند. پروژه‌های شبیه به مرسدس بنز توسط فولکس‌واگن با کانسپت .I.D در نمایشگاه خودرو پاریس امسال نیز مطرح شد که قرار هست محصولات فولکس‌واگن هم تا سال ۲۰۲۰ وارد بازار جهانی خودرو گردد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا