مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودروی برقی پورشه رقیب جدی خودروهای تسلا!

در دنیای بازار خودروهای برقی دیگر تسلا بدون رقیب نخواهد ماند؛ پورشه با برنامه‌ها و تلاش‌های بسیار اولین خودروی برقی Mission E را سال ۲۰۲۰ به این بازار روانه خواهد کرد. بر اساس گزارش وب‌سایت خبری Automobilwoche پورشه، زیر مجموعه کارخانه فولکس‌واگن، قصد فروش ۲۰ هزار خودروی برقی Mission E را در یک سال دارد. پورشه برای عملی‌ کردن این پروژه ۱۴۰۰ نفر را استخدام کرده و بنا به خبرگزاری رویترز این کمپانی ۱۰۰۰ نفر دیگر را برای این طرح استخدام خواهد کرد.

with-two-motors-the-all-wheel-drive-mission-e-packs-the-equivalent-of-600-horsepower

پورشه برای اولین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ کانسپت Mission E را رونمایی کرد و نشان داد که این محصول توان پیمایش ۴۰۰ کیلومتر را با یک بار شارژ دارد؛ با این وجود اطلاعات زیادی را از این کانسپت در اختیار عموم قرار نداد ولی به تازگی اطلاعاتی شامل خصوصیات این خودروی برقی بدست آمده که با هم مرورشان می‌کنیم.

این خودروی برقی یا دو موتور قدرتی معادل ۶۰۰ اسب بخار خواهد داشت و باتری‌های این خودرو از تکنولوژی لیتیوم-یونی استفاده می‌کنند که در زیر بدنه خودرو تعبیه خواهند شد. محاسن قرار گرفتن باتری در زیر خودرو فراهم کردن فضای بیشتر در کابین و توزیع وزن یکسان در محور عقب و جلو است.

the-car-is-completely-powered-by-advanced-lithium-ion-battery-technology-the-underbody-battery-of-the-car-extends-the-full-length-of-the-car-so-that-the-weight-is-distributed-equally

یکی از روش‌های نوین شارژ این خودرو روش القایی است، بدین صورت که تنها لازم است راننده ماشین را در محلی شارژ پارک کند و به طور خودکار باتری‌ها شروع به شارژ شدن خواهند کرد. روش دیگر شارژ استفاده از کابل برق در خانه یا ایستگاههای شارژ هست که در جلوی درب راننده سوکت در زیر درپوش برای اتصال تعبیه شده است.

inductive-charging-tech-enables-for-the-car-to-be-charged-in-a-unique-way-to-charge-the-vehicle-a-user-simply-drivers-over-a-charging-base-plate-in-a-garage-and-automatically-the-battery-begins-repowe

تنها با ۱۵ دقیقه اتصال به برق باتری‌ها حدود ۸۰ درصد شارژ می‌شوند و می‌توانید ۴۰۰ کیلومتر را با این مقدار شارژ بپیمایید و با ۱۰۰ درصد شارژ قادر به پیمایش ۵۰۰ کیلومتر خواهید بود درحالیکه خودروی تسلا مدل S با داشتن باتری‌های ۸۵ کیلوواتی تنها قدرت پیمایش ۴۳۵ کیلومتر را دارند.

porsch2

حداکثر سرعت کانسپت Mission E حدود ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت است و در ۳.۵ ثانیه شتاب آن از ۰ به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد؛ درحالیکه تسلا مدل S P100D می‌تواند در ۲.۵ ثانیه شتابش را از ۰ به ۱۰۰ برساند. درب‌های این خودروی اسپرت ۴ سرنشینه طراحی منحصر به فرد دارد و باز شدن آن‌ها کاملا متفاوت از خودروهای معرفی شده در بازار هست.

the-sports-car-features-four-seats-and-four-doors-that-open-in-an-entirely-new-way

این خودرو آیینه‌های بغل بیرونی ندارد و به جای آیینه‌ها دوربین‌ها و سنسورهای روی شیشه جلو و عقب خودرو کار گذاشته شده‌اند که باعث بالا بردن ایمنی بیشتر این خودرو شده‌است.

porsch1

نمایشگر روبروی راننده اطلاعات پایه را نشان می‌دهد و برای داشتن اطلاعات بیشتر تنها کافی‌ است که با دکمه‌های تعبیه شده روی فرمان اطلاعاتی را که راننده می‌خواهد در نمایشگر ببیند با آن‌ها تنظیم کند.

the-cars-display-also-changes-as-the-driver-shifts-position-so-if-the-driver-moves-higher-or-lower-in-their-seat-or-leans-to-the-side-the-instruments-displayed-on-interface-will-move-with-the-driver

حتی با جابجا شدن موقعیت راننده ( بالا و پایین رفتن صندلی) نمایشگر جلوی وی می‌تواند جابجا شود که در نوع خود بی‌نظیر است ولی برای داشتن این خودرو باید تا سال ۲۰۲۰ میلادی صبر کرد.

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا