مکمل بنزین
برگزیده‌هابرترین‌ها

با 10 تا از گران قیمت‌ترین خودروهای دنیا آشنا شوید

هر حوزه‌ای برای خود گران قیمت‌هایی دارد و صنایع خودرو نیز از این قاعده پیروی می‌کند. اگر عاشق دنیای خودرو باشید، حتما پیش آمده که با دیدن خودرویی در خیابان، آهی بکشید و خود را درون آن تصور کنید. حال در این میان، خودروهایی وجود دارند که نه تنها شما، بلکه هر فردی در دنیا آرزو دارد تا لحظه‌ای پشت فرمان آن بنشیند و با آن دوری بزند! تصمیم داریم تا کمی هم دل خودمان را بسوزانیم و هم دل شما عاشقان خودرو را! پس با ما بیایید تا 10 نمونه از گران‌ترین خودروهای جهان را به شما معرفی کنیم! در اینجا برای شما از ارزان‌ترین نمونه‌این لیست شروع می‌کنیم.

(قیمت‌هایی که ما در پرانتز به تومان نوشته‌ایم، فقط تبدیل شده است و هزینه‌های گمرکی و … اضافه نشده است! پس همگی را دو برابر حساب کنید!)

10- Zenvo ST1 قیمت 1.2 میلیون دلار (در حدود 4 میلیارد تومان)

این خودرو را که ارزان‌ترین نمونه در لیست ماست می‌توان به یک حیوان وحشی در غل و زنجیر تشبیه کرد. این خودرو در کشورهای نیوزیلند و دانمارک اسمبل شده و کمپانی Zenvo با بهره گیری از یک موتور پرقدرت 6.8 لیتری V8 همراه با دو سوپر شارژ و یک توربو شارژر محصولی را ساخته که وصفش کمی سخت است. این موتور می‌تواند 1104 اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر 1054 پوند بر فوت تولید کند که همه به چرخ‌های عقب این غول منتقل می‌شود.

zenvo

این خودروی دانمارکی، عمدتا با دست ساخته شده است که در زمان خود جنجال زیادی به پا کرد. این خودرو در فصل بیست و یک برنامه معروف Top Gear تست شد! نظرتان در مورد این هیولا چیست؟! آیا به قیمتش می‌ارزد؟

9- Ferrari LaFerrari قیمت 1.4 میلیون دلار (برابر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان)

یک خودروی فوق‌العاده با قدرت 950 اسب بخار!

این خودروساز ایتالیایی خوش نام، اولین محصول هیبریدی خود را با موتوری 6.3 لیتری V12 در کنار یک موتور الکتریکی و سیستم بازیابی انرژی تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو می‌تواند آسفالت را برای شما به راحتی از کف زمین بلند کند!

2013-ferrari-limited-special-series-laferrari-

شاید خودروهای دیگری نیز در جاده باشند که با وزنی سبک‌تر، شتاب بیشتری داشته باشند؛ اما این خودرو با وزن عجیب و کمتر از 2800 پوند عملکردی مانند یک اژدها دارد و می‌تواند سرعت صفر تا صد را تنها ظرف کمتر از 3 ثانیه بپیماید. حداکثر سرعت این غول ایتالیایی نیز 350 کیلومتر بر ساعت است!

8- Pagani Huayra قیمت 1.4 میلیون دلار (برابر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان)

این محصول همانند نامش، کمی عجیب و غریب است. بهره گیری از یک موتور 6 لیتری V12 از نوع AMG با دو توربو شارژر می‌تواند حدود 620 اسب بخار و 740 فوت پوند گشتاور تولید کند.

2012-pagani-huayra-6-970x546-c

اما این خودرو چگونه این‌قدر سریع است؟ این محصول نیز در Top Gear تست شده است که در آن مشخص شد این غول فلزی می‌تواند حدود 3 ثانیه سریع‌تر از بوگاتی ویرون حرکت کند! این خودرو دارای یکی از پیچیده‌ترین طراحی‌های داخلی دنیاست و بعید است شبیه به آن به این زودی‌ها وارد بازار شود.

7- Aston Martin One-77 قیمت 1.4 میلیون دلار (برابر 4 میلیارد و 500 میلیون تومان)

برند نام آشنای استون مارتین را حتما می‌شناسید. برندی که جیمز باند نیز به آن علاقه زیادی دارد.

این خودرو حقیقتا یکی از زیباترین محصولات لیست ماست. شاسی One-77 از فیبر کربن و بدنه آن از آلومینیم مرغوب و با طراحی بسیار زیبایی ساخته شده است. بهره گیری از یک موتور 7.3 لیتری V12 همراه با توان 750 اسب بخار و 533 پوند فوت گشتاور، قدرت این زیبای فلزی را به رخ سایرین می‌کشد.

rga_astonmartin_brochureimage_one-77-2-970x546-c

این مدل سریع‌ترین استون مارتین تولید شده تاکنون است که سرعت نهایی آن حدود 350 کیلومتر بر ساعت است و صفر تا صد خود را تنها در 3.5 ثانیه می‌پیماید.

6- Koenigsegg One:1 قیمت دو میلیون دلار (6 میلیارد و 400 میلیون تومان)

شما با این پول خیلی چیزها می‌توانید بخرید، خانه‌ای زیبا، یا حدود 80 دستگاه Mazda MX-5 یا هر چیز دیگری!

اما خب، هر کسی سلیقه‌ای دارد. نظر شما برای خرج کردن این پول هنگفت جهت خرید یک خودرو چیست؟ نسخه Limited این خودرو، برای خود داستانی دارد. این خودرو می‌تواند 1340 اسب بخار قدرت تولید کند! بله درست شنیدید.

koenigsegg_one1_front_02-2-1500x1000-2-970x546-c

این محصول با این توان می‌تواند تا 440 کیلومتر بر ساعت حرکت کند! واقعا زیاد است؛ این‌طور نیست؟!

One یکی از سریع‌ترین خودروهایی است که تاکنون توسط بشر تولید شده است. غول فلزی ما، با ظاهری زیبا همچون خودروهای F1، بهره گیری از فیبر کربن در ساخت آن و ترمزهای سرامیکی با تهویه‌ای خارق‌العاده یکی از پیشرفته‌ترین خودروهای ساخت انسان است.

تنها 6 نسخه از این اژدهای سوئدی ساخته شده است و هریک با سرعتی باور نکردنی فروخته شده‌اند.

5- Ferrari F60 America قیمت 2.5 میلیون دلار (برابر 8 میلیارد تومان)

بازهم فراری! در سالگرد 60 سالگی این کمپانی، فراری 10 نسخه خاص از محصولات خود را طراحی و عرضه کرد. بر اساس مدل F12 Berlinetta، این مدل یعنی F60 به عنوان افتخاری برای این کمپانی طراحی و ساخته شد. F60 با طراحی و بهره گیری از نمادهای پرچم ایالات متحده ساخته شده است.

ferrari-f60-970x546-c

این سوپر خودرو فراری، از موتوری 6.2 لیتری V12 بهره می‌برد که می‌تواند 740 اسب بخار تولید کند. قدرتی که سبب می‌شود صفر تا صد این خودرو تنها در عرض 3.1 ثانیه اتفاق بیفتد.

4- Mansory Vivere Bugatti Veyron قیمت 3.4 میلیون دلار (نزدیک به 11 میلیارد تومان)

دنبال بوگاتی می‌گشتید؟ گفتیم که این لیست عجیب و غریب است! هیچ لیستی از خودروها بدون حضور بوگاتی ویرون کامل نمی‌شود. نسخه Mansory Vivere بوگاتی ویرون، نه تنها یکی از سریع‌ترین خودروها که یکی از گران‌ترین آن‌ها نیز هست!

bugatti-mansory-vivere-front-1500x1000-970x546-c

این ورژن که توسط مهندسان آلمانی طراحی شده است از موتوری بهره می‌برد که توان آن 1200 اسب بخار است! نمونه‌ای که می‌بینید با تغییراتی همچون بدنه فیبر کربن، چراغ‌های LED، طراحی مجدد کابین و … عرضه شده است. ظاهر این خودرو بیشتر شبیه به یک تابلو و اثر نقاشی است تا ماشین.

می‌دانید حداکثر سرعت این خودرو چقدر است؟ 408 کیلومتر بر ساعت!

3- W Motors Lykan HyperSport قیمت 3.4 میلیون دلار (نزدیک به 11 میلیارد تومان)

آخرین فیلم سریع و خشن را دیده‌اید؟ شاید با دیدن این خودرو یادش بیفتید. در ساخت این خودرو از هیچ مکانیسمی پیروی نشده است و با محصول فوق عجیبی روبه‌رو هستیم! ظاهر این خودرو شبیه به الماس است و چراغ‌های جلویی آن جلای خاصی دارد. درب‌های خفاشی و ظاهر درون آن شبیه به فیلم‌های علمی تخیلی طراحی شده است انگار که این خودرو از آینده آمده!

lykan-hypersport-970x546-c

موتور HyperSport یک نمونه 3.7 لیتری با سیستم توربوشارژ و توان تولید 770 اسب بخار است. صفر تا صد این غول تنها 2.8 ثانیه زمان می‌برد و سرعت نهایی آن برابر 386 کیلومتر بر ساعت است! نظرتان چیست؟

2- Lamborghini Veneno قیمت 4.5 میلیون دلار (برابر 14 میلیارد و 400 میلیون تومان)

دومین عضو گروه گران قیمت‌های ما، بازهم از لامبورگینی است! واقعا معلوم نیست لامبورگینی چه کار می‌کند! خودرویی با این ظاهر و این قیمت؛ تصور داشتنش هم سخت است. این خودرو از هر زاویه‌ای خاص است و شبیه به یک فضاپیماست! شاید اصلا واقعی نباشد؛ اما تنها چیزی که کمک می‌کند ساخت این غول را تایید کنیم، قیمت 4.5 میلیون دلاری آن است.

lamborghini_veneno_leaked_01_1-0304-970x546-c

این خودرو به قدر کافی سریع است! یک پیشرانه 6.5 لیتری V12 که می‌تواند 740 اسب بخار قدرت تولید کند، بر روی این محصول خاص قرار دارد. صفر تا صد این خودرو تنها 2.9 ثانیه زمان می‌برد.

1- Koenigsegg CCXR Trevita قیمت 4.8 میلیون دلار (برابر 15 میلیارد و 400 میلیون تومان)

رسیدیم به گران قیمت‌ترین محصول لیست‌مان! باید دید آیا خیابانی در دنیا هست که میزبان خودرویی با این قیمت سرسام آور باشد یا نه؟ این خودرو همانند الماس زیباست و قیمتی که دارد نیز شبیه به قیمت الماس است؛ شاید هم بیشتر…

این کارخانه سوئدی، محصول خاص خود را با پوششی از الماس پوشانده است. پس این قیمت به خاطر رنگ خاص آن نیز هست.

2010-koenigsegg-trevita-v1-1440-970x546-c

Trevita با موتوری 4.8 لیتری V8 همراه با دو سوپر شارژر و توان 1004 اسب بخار قدرت خوبی دارد و می‌تواند این محصول گران قیمت را در اتوبان با خود بکشد. مشخصات این خودرو و قیمتش هر دو عجیب هستند! تاکنون تنها سه نمونه از این خودروی گران قیمت ساخته شده است.

 

نمونه ویژه: Maybach Exelero قیمت 8 میلیون دلار (برابر 25 میلیارد و 600 میلیون تومان)

 

این محصول با فاصله زیاد از خودروی گران ما، در بالای لیست جای خوش کرده است! با اینکه ساخت این ماشین به سال 2004 بازمی‌گردد، اما قیمت آن بسیار عجیب و غریب است!

maybach-exelero-07-970x546-c

البته قیمت این خودرو در کشورهای مختلف نیز تفاوت دارد. به طور مثال نمونه‌ای از این خودرو در ایالات متحده حدود 10.1 میلیون دلار قیمت دارد! قیمتی در حد تولید ناخالص یک جزیره کوچک! موتور این خودرو توان تولید 700 اسب بخار را داشته که در نوع خود جالب است.

 

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا