مکمل بنزین
گوناگونبرگزیده‌ها

۱۰ تا از بهترین و بدترین خوراکی‌ها‌یی که می‌توانیم در حال رانندگی بخوریم!

هر روز بسیاری از افراد را پشت فرمان اتومبیل می‌بینیم که در حال نوشیدن یا خوردن هستند. آیا می‌توان هر چیزی را در هنگام رانندگی میل کرد؟! خوب می‌توانیم بگوییم که انجام دادن دو کار همزمان لذت بخش است و به علاوه در وقت صرفه‌جویی می‌شود، ولی صبح لباس‌های اتو کرده و تمیز را پوشیده‌ایم و در راه رانندگی به محل کار خود هستیم؛ آیا نوشیدن قهوه یا چای با مربا و کره پشت فرمان عاقلانه به نظر می‌رسد؟! هر چقدر هم در رانندگی مهارت داشته باشید احتمال ریختن نوشیدنی یا چسبیدن مربا به دستان شما وجود دارد. در این مطلب نگاهی به بایدها و نبایدهای خوراکی در هنگام رانندگی می‌اندازیم، پس همراه چرخان باشید.

خوراکی‌های مناسب

157101499-e1428597581431۱) کباب شامی در نان رول شده

گاهی اوقات در مسافت‌های طولانی بین شهری در حال رانندگی هستید و گرسنه شده‌اید. خوردن یک کباب شامی با کتلت گوشت گزینه خوبی است. شما می‌توانید کاهو یا سبزی خوردن هم به آن برای چاشنی به آن اضافه کنید.


baconbiscuits1۲) کلوچه و بیسکویت‌های کرم دار

اصولا خوراکی‌های دارای قند برای نیافتادن فشار خون مناسب هستند ولی باید در انتخاب آن‌ها دقیق بود. خوردن شکلات در تابستان‌های گرم کشورمان، که به احتمال زیاد آب شده و به دستان شما می‌چسبد هوشمندانه نیست. شما می‌توانید کلوچه یا بیسکویت‌ها با طعم‌های مختلف را در داشبورد خود نگه دارید. اشتباه نکنید ویفر با بیسکویت کمی تفاوت دارند!


Opened calzone a۳) اسنک‌

خوردن اسنک‌های گوشت یا سبزیجات به نظر سریع و خوشمزه به نظر می‌رسد، البته بدون سس اضافی! شما می‌توانید تغذیه‌ای از پروتئین و سبزیجات را با هم داشته باشید.


Chocolate Chip Scones۴) کیک کشمشی

خوردن کیک کشمشی که همسر یا مادر گرامی پخته باشند بسیار دلپذیر است که در هنگام رانندگی بخورید زیرا به غیر از تازه بودن، مطمئن هستید که با مهربانی و عشق پخته شده‌اند. اگر به کیک دسترسی ندارید همیشه می‌توانید کشمش یا خرما خارک یا پیارم در داشبورد ماشین خود نگه داری کنید.


The 8th Annual New York Culinary Experience Presented By New York Magazine And The International Culinary Center - Day 2۵) سوشی

شاید خوردن و پیدا کردن این غذای ژاپنی در کشور ما محدود باشد ولی اگر این غذا را نداشتید می‌توانید جایگزین آن از نون و پنیر خرما یا سبزی با گردو که دست کمی از کباب یا بریانی ندارد را در مسافرت‌های روزانه یا بین شهری خود میل کنید.


خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های نامناسب

99269452-e1399913458691۶) قهوه یا چای

خوردن قهوه یا چای مخصوصا شیرین شده با شکر در هنگام رانندگی کار خطرناکی است. فکر کنید شما در راه ملاقات با فرد مهم هستید یا جلسه‌ای در پیش دارید و بسیار تشنه و گرسنه‌ هستید بهتر است به جای نوشیدن قهوه یا چای آن را با آب یا یک آب سیب یا پرتقال جایگزین کنید.


Healthy hamburger. Lean meat with salad, tomatoes, low-fat cheese and caramellised onions.

۷) همبرگر زغالی با سس فراوان

بدون شک خوردن همبرگر بسیار خوشمزه است مخصوصا اگر پخت آن آبدار باشد و مقداری هم سس اضافی به همراه پنیر آب شده در داخل آن باشد، اما خطر ریختن این غذای خوشمزه در حال رانندگی بسیار زیاد است. اگر هوس خوردن این غذا از شما دور نمی‌شود و به یکباره تصمیم خرید آن را می‌کنید بهتر است از فروشنده درخواست بسته‌بندی مناسب و دستمال اضافی کنید.


hand taking a donut۸) دونات یا شیرینی تر

خوردن دونات یا شیرینی تر یا حتی خشک در حین رانندگی انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر نمی‌رسد. فکر کنید دونات یا پیراشکی پر از شکلات یا مربا را در حال رانندگی بخورید و از طرف دیگر محتوای آن روی لباس شما بریزد یا به دستان شما بچسبد. پس بهتر از قبل از انتخاب این خوراکی دوباره تاملی کنید.


Stack-of-Melting-Gourmet-Ice-Cream-Bars۹) بستنی

هیچ چیزی جای خوردن بستنی در تابستان‌های گرم و خشک ما را نمی‌گیرد، اما از طرف دیگر با دمای بالای هوا ذوب شدن بستنی و ریختن و چسبیدن آن به دستان و لباس‌ها آزار دهنده است.


taco with chili con carne in a bowl۱۰) چیپس و پنیر با سس

خوردن این غذا در حین رانندگی برابر با احتمال بالای ریختن است که هر چقدر هم سعی کنید محتاط باشید مقداری از آن خواهد ریخت که شما یا ماشین‌تان را کثیف خواهد کرد. پس به جای چیپس یا پفک می‌توانید میوه‌های مناسب و مغذی میل کنید.

شما چه غذایی را در حین رانندگی می‌خورید؟ آیا تجربه ریختن خوراکی را در هنگام رانندگی داشته‌اید؟ ما منتظر شنیدن نظرات و تجربیات شما هستیم!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا