مکمل بنزین
گوناگونخبر

زیان ۹۰۰۰ دلاری جنرال‌موتورز برای تولید هر دستگاه از شورولت Bolt!

براساس گزارشات منتشر شده؛ کمپانی جنرال‌موتورز برای تولید هر دستگاه از خودروی شورولت Bolt؛ حدود ۹۰۰۰ دلار زیان می‌کند. این زیان‌دهی به دلیل از دست ندادن بازار خودروهای الکتریکی و به دست آوردن سهم بیشتری در این بخش از بازار فروش خودرو در ایالات‌متحده آمریکا است.

بلومبرگ مدعی شده است که کمپانی جنرال‌موتورز برای تولید شورولت Bolt بیش از یک سوم قیمت تمام شده زیان‌دهی می‌کند و دلیل این ضرر و زیان هنگفت را تولید خودرویی مقرون به صرفه و الکتریکی برای از دست ندادن بازار خودروهای برقی عنوان کرده است.

۲۰۱۷-chevy-bolt

در این گزارش ادعا شده است که بسیاری از خودروسازان جهان به دلیل قوانین سخت کالیفرنیا برای مبارزه با آلودگی هوا، باید خودروهای الکتریکی تولید کنند؛ که این قوانین موجب افزایش تولید خودروهای پاک و در نتیجه پیش‌بینی فروش ۴۰ درصدی خودروهای پاک تا سال ۲۰۳۰ شده است.

یکی از مشاوران شرکت CarLab در گفتگو با بلومبرگ مدعی شده است که تولید هر خودروی الکتریکی و فروش آن در بازار ایالات متحده آمریکا به طور متوسط ۱۰ هزار دلار برای شرکت تولید کننده زیان‌آوری دارد. در سال ۲۰۱۴ مدیر اجرایی FCA آقای سرجیو مارچیونه، اعتراف کرد که برای تولید هر دستگاه از فیات ۵۰۰E، کمپانی FCA بیش از ۱۴ هزار دلار زیان می‌کند.

تصور می‌شود که جنرال‌موتورز با فروش Bolt  تمام الکتریکی بخش اعظمی از بازار خودروهای الکتریکی در ایالات‌متحده آمریکا را جذب کرده و سپس برای تولید وانت و یا شاسی‌بلندهای برقی اقدام کند.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا