مکمل بنزین
گوناگونخبر

موتورهای جدید هیبریدی تویوتا برای سال آینده میلادی!

مدل‌های جدید تویوتا و لکسوس سیستم هیبریدی قدرتمندتر و کارایی بالاتری خواهند داشت نمونه آن تویوتا پریوس ۲۰۱۷ از این کارخانه ژاپنی است که پیشرانه هیبریدی قویتری خواهد داشت. یکی از هدف‌های این کارخانه تولید سیستم‌های هیبریدی با سوخت کمتر و توان بیشتر هست. این برند ژاپنی اعلام کرد که برنامه‌هایی برای ارتقا تکنولوژی خودروهای هیبریدی برای جایگزین کردن خودروهای دیزلی دارد؛ هر مدلی که طراحی جدید TNGA را داشته باشد مجهز به تکنولوژی‌های به روز هیبریدی می‌شود. ۶ پیشرانه جدید هیبریدی بعلاوه جعبه دنده‌های اتوماتیک نو مخصوص این کارخانه و هم‌چنین جعبه دنده CTV (شامل گیربکس اتوماتیک ۱۰ سرعته جدید در لکسوس LC500) در خودروهای جدید تویوتا و لکسوس تعبیه خواهند شد.

mini-jcw-3-293_0

یکی از این پیشرانه‌های جدید رونمایی شده ورژنی از ۴ سیلندر بنزینی ۲.۵ لیتری است که در مدل‌های شبیه به لکسوس NX و تویوتا هیبرید Rav4 می‌توان آن را دید. سرعت سوخت بالا و محفظه حرارتی سوخت کارا به گونه‌ایی طراحی شدند که حدود ۲۰ درصد سوخت مصرفی را کاهش می‌دهند؛ درحالیکه سیستم هیبریدی سرعت خودرو را حدود ۱۰ درصد افزایش می‌دهد.

۲۰۱۶۱۲۰۶_۰۱_۰۸

سیستم جدید خودروهای پلاگین-هیبریدی از موتورهای برقی برای به جلو راندن خودروهایی همچون تویوتا پرایم پریوس استفاده خواهند شد؛ هم‌چنین گیربکس جدید CTV از این دو کارخانه تا ۵ سال دیگر روانه بازار می‌شود. یکی دیگر از پروژه‌های تویوتا خودروهای برقی هست؛ برای عملی کردن این پروژه‌ها تا ۵ سال آتی ۳۰ درصد نیروی کار جدید به این کارخانه می‌پیوندند. پیش‌بینی شده تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۶۰ درصد از خودروهای جدید تویوتا در سراسر جهان به فروش برسد و حداقل ۱۵ درصد گازهای دی‌اکسیدکربن خروجی از خودروهای این کارخانه کاهش می‌یابد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا