مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی به بهترین خودروی اسپرت دانکروورت ساخت کشور هلند!

کارخانه دانکروورت سال ۱۹۷۸ میلادی در شهر لیلی‌استاد هلند توسط یوپ دانکروورت تاسیس شد؛ از زمان تاسیس تا سال ۱۹۹۶ این کارخانه موتورهایش را از فورد می‌گرفت ولی از آن زمان به بعد از موتورهای آئودی برای خودروهایش استفاده کرد. در حال حاضر ۲۰ الی ۲۵ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند. این کارخانه به تازگی از آخرین مدل D8 GTO-RS رونمایی کرد.

screen-shot-2016-12-08-at-07-38-05

موتور آئودی این مدل توربوشارژ ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری است؛ البته هنوز جزئیات دقیق‌تری از موتور این خودرو فاش نشده اما این کمپانی اعلام کرده که موتور آن گشتاور بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد؛ هم‌چنین گازهای خروجی این خودروی اسپرت مطابق با استاندارد EU6 هست. مدل قبلی D8 GTO تنها در ۲.۸ ثانیه سرعت خود را از ۰ به ۱۰۰ می‌رساند و در آزمایشات توانسته رکورد ۲.۵ ثانیه را هم ثبت کند؛ در نتیجه این خودروی جدید باید عددی کمتر یا مساوی ۲.۵ ثانیه را به ثبت برساند.

gto-rs-interior_2

بعلاوه، این کارخانه هلندی قاعده توازن وزن این خودرو را روی هر دو محور به خوبی رعایت کرده بطوریکه در محور جلو ۵۰ کیلو و در محور عقب ۵۰ کیلو وزن را قرار داده که این آیرودینامیک باعث می‌شود حدود ۲۰ درصد به سرعت خودرو افزوده شود. دیگر تغییرات در این خودرو ترمز قابل تنظیم ABS، سیستم کنترل سرعت تایرها، سیستم فنربندی بازبینی‌شده و جعبه دنده دو کلاجه تمام اتوماتیک را می‌توان مشاهده کرد.

donkervoort-d8gto-rs_2

حدود ۶۵ دستگاه از این خودرو ساخته خواهد شد که ۴۰ دستگاه آن مدل‌ استاندارد، ۱۵ دستگاه آن بدنه خالص کربن و ۱۰ دستگاه آن برای مسابقات فرمول یک و رالی که مناسب ورود به خیابان‌های عادی شهری نیستند، در نظر گرفته می‌شود. در حال حاضر ۴۲ دستگاه از این خودرو به فروش رفته و زمان اولین تحویل D8 GTO-RS اواخر و اوایل سال میلادی جاری خواهد بود؛ قیمت هر دستگاه از این خودرو بدون مالیات ۱۵۱۱۷۳ یورو هست و آخرین تولید از این نسخه سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده‌است.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا