مکمل بنزین
خبرداخلی

احتمال تولید محصولات BMW در ایران!

شرکت پرشیاخودرو به عنوان واردکننده و نماینده انحصاری محصولات کمپانی BMW در ایران، خبر از مذاکرات خود با کمپانی BMW، به منظور احداث و راه‌اندازی خط تولید ۴ مدل از محصولات کمپانی BMW در خاک ایران داده است!

در همین رابطه؛ پیام صالحی به عنوان مدیر فروش و بازاریابی پرشیاخودرو گفته است: «در این زمینه در حال مذاکره با شرکت BMW هستیم تا تولید ۴ مدل از خودروهای این کمپانی را در ایران داشته باشیم. مطالعات اولیه و همچنین مطالعات فنی و اقصادی را به شرکت BMW ارائه کرده‌ایم و منتظر نظر نهایی آنها هستیم.»

bmw-logo-05

پرشیاخودرو شانس انتخابش به عنوان نمایندگی رسمی BMW و تولیدکننده محصولات این کمپانی مشهور آلمانی را بسیار بالا دانسته و امیدوار است که با توجه به اقتصادی نبودن تولید برخی از خودروهای BMW در ایران؛ وزارت صنعت و معدن اجازه همکاری و پیش رفت را به آنها بدهد. پرشیاخودرو امیدوار است که در طول ۶ و یا ۱۲ ماه خط تولید و سالن رنگ محصولات BMW را احداث کرده و به بازارهای موجود در منطقه صادرات داشته باشد.

البته پس از برجام، کمپانی‌های زیادی برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند و یا تولید‌کنندگان داخلی خبر از تولید محصولات آنها در خاک ایران دادند؛ اما تاکنون تنها کمپانی‌های پژو و رنو موفق به حضور بیشتر در بازار ایران شده‌اند و خبری از کمپانی‌های دیگر نیست! بنابراین و با توجه به حوادث سیاسی اخیر و عملکرد اقتصادی کمپانی‌هایی مانند BMW و تاکید آنها بر روی کیفیت محصولاتشان، انتظار زیادی برای حضور رسمی BMW در بازار ایران نداریم؛ اما با این حساب اقدام پرشیاخودرو و مذاکرات این شرکت با کمپانی BMW را باید قابل احترام دانست؛ ولی با توجه به تولید محصولات BMW توسط کمپانی برلیانس چین؛ احتمال واردات قطعات و مهندسان چینی برای مدیریت خط تولید محصولات BMW در ایران وجود دارد و ایرانی‌ها مثل همیشه خودرویی چینی، اما اروپایی را خریداری خواهند کرد!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا