مکمل بنزین
گوناگونخبر

روش جدید سرقت خودروها با وسیله رمزآلود؟!

با پیشرفت تکنولوژی خودروها، دزدان هم روش‌های سرقت خود را به روز رسانی می‌کنند؛ برای روشن کردن بعضی از خودروها کافی‌ است دکمه استارت را فشار دهید تا خودرو روشن شود و دیگر احتیاجی به انداختن کلید و روشن کردن نیست. راننده تنها با باز کردن کلید مخصوص درب خودرو را باز می‌کند و بعد از آن دکمه استارت را فشار می‌دهد و به راه می‌افتد.

اما روش جدید سارقان چیست؟ برای سرقت این گونه خودروها دیگر نیازی به سنجاق‌ قفلی یا شکستن شیشه خودرو نیست. سارق با داشتن وسیله رمز آلود که دوربردی حدود ۳ الی ۵ متر دارد، خود را نزدیک کلید مخصوص راننده قرار می‌دهد و با ارسال سیگنال با کلید مخصوص ارتباط برقرار می‌کند و درب خودرو را باز می‌کند و کمتر از چند دقیقه ماشین را با خود می‌برد! به همین سادگی؟!

h2-161209877-jpgmaxw450

حتی سارقان می‌توانند خودروهای برقی تسلا را به راحتی بدزدند، تنها کافی‌ است که مقداری زبان برنامه نویسی را بدانند و با هک کردن اپ مخصوص خودروهای تسلا، بدون هیچ سر و صدایی خودروی شما را ببرند. بر اساس خبرگزاری Autonews در ماه گذشته آزمایشی را گروه NCIB با همکاری بنگاه خودروی CarMax انجام دادند؛ آنها حدود ۳۵ مدل خودرو را در منطقه‌ای از شیکاگو بردند و از وسیله رمزآلود برای باز کردن این خودروها استفاده کردند. نتایج آنها نشان داد که ۱۹ دستگاه خودرو را به راحتی توانستند باز کنند و ۱۸ تا از آنها را سریعا روشن کرده و از محل پارک شده دور کردند.

sb-2

اما راهکار چیست؟

سارقان خودرو همیشه هستند اما برای افزایش ضریب ایمنی خودرو راننده می‌تواند وسایل با ارزش خود را هیچ وقت داخل خودرویش رها نکند، کلید مخصوص را نزد خود نگه دارد و ماشین را در مکان‌های شلوغ پارک کند و حتی‌الامکان آن را در مکان‌های ناامن قرار ندهد. از طرف دیگر خودروسازان باید ضریب ایمنی را بالا برده و آزمایشاتی درباره بالا بردن قفل‌های ایمنی خودرو را انجام دهند؛ برای مثال بعضی از خودروسازان از اثر انگشت راننده به جای کلید باز کردن درب‌ها استفاده کرده‌اند.

همیشه سارقان خودرو در کمین خودروها هستند و آنها حتی علم خود را با تکنولوژی‌های به روز دنیا هماهنگ می‌کنند پس شاید وقت آن رسیده که خودروسازان با سرمایه گذاری بیشتر ضریب ایمنی خودروهایشان را بالا ببرند. برای دیدن روش جدید سرقت خودروها با وسیله رمزآلود لینک ۱ و لینک ۲ را ببیند!

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا