مکمل بنزین
گوناگونخبر

نگاهی گذرا به ون برقی پر قدرت رنو کانگو .Z.E!

سال ۱۹۹۷ کارخانه فرانسوی رنو مدل کانگو  و در ماه اکتبر سال ۲۰۱۱ میلادی ورژن برقی .Z.E را به بازار معرفی کرد؛ این ون برقی با استقبال خوبی روبرو شد بطوریکه تا ماه ژوئن سال میلادی حدود ۲۳۲۱۹ دستگاه آن به فروش رفت و در صدر جدول فروش خودروهای تمام برقی قرار گرفت. هم‌چنین، رنو کانگو .Z.E بهترین ون سال ۲۰۱۲ معرفی شد. باتری رنو کانگو لیتیوم-یونی ۲۲ کیلوواتی است که با یک بار شارژ توان پیمایش ۱۷۰ کیلومتر را دارد.

ON LOCATION - MOVING

این خودرو برقی با حداکثر قدرت ۵۹ اسب بخار (۴۴ کیلو وات) و گشتاور ۱۶۷ پوند-فوت (۲۲۶ نیوتن-متر) می‌تواند حداکثر سرعتی برابر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت داشته باشد؛ اما به تازگی این کارخانه فرانسویی اعلام کرده که کانگو .Z.E جدیدی با موتور قوی‌تر روانه بازار جهانی خواهد کرد. موتور ون جدید ۵۰ درصد قوی‌تر از مدل‌های قبلی است به طوریکه با یکبار شارژ ۲۷۰ کیلومتر را می‌پیماید. در آزمایشات انجام شده و شرایط رانندگی واقعی راننده می‌تواند ۲۰۰ کیلومتر را با آن رانندگی کند که در میان سری ون‌های سایز کوچک موجود بی‌نظیر است. برای شارژ کامل در شرایط استاندارد حدود ۴ الی ۸ ساعت زمان لازم هست و در ایستگاه‌های شارژ با استفاده از شارژ سریع تنها ۲۰ دقیقه زمان می‌برد تا باتری‌ این خودرو ۱۰۰ درصد شارژ شود.

zoe-oslo

این کارخانه فرانسویی هنوز جزئیات فنی این مدل جدید را اعلام نکرده و قرار است در طی کنفرانس خبری در سیزدهم ژانویه سال آتی از این خودرو رونمایی شود. در ماه سپتامبر گذشته رنو جشن فروش ۱۰۰ هزارمین خودرو برقی خود را جشن گرفت؛ پرفروش‌ترین خودروی برقی این کارخانه در اروپا کامپکت Zoe و از سری ون‌ها کانگو .Z.E است. پیش‌بینی می‌شود ون جدید قیمتی بیشتر ولی همانند مدل‌های قبلی (۲۰ هزار یورو بدون مالیات) داشته باشد زیرا یکی از استراتژی‌های این برند فرانسویی ارائه خودروهای برقی با کیفیت اما با قیمت منصفانه هست تا بازار این خودروها را بدست بگیرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا