مکمل بنزین
گوناگونخبر

بی‌ام‌و M4 GT4؛ یک گام تا رونمایی!

با پیشرفت صنعت خودرو و ارائه دستاوردهای فنی و تکنولوژیکی جدید در این حوزه، مسابقات اتومبیل‌رانی نیز دستخوش تغییرات مثبت بسیار خوبی شده‌اند. اگر جزء علاقه‌مندان به این سری از مسابقات باشید، حتما می‌دانید که گستره آن به قدری وسیع شده که تمامی شاخه‌های خودرویی را به خوبی پوشش داده و از این‌رو طرفداران بسیاری را با سلایق مختلف جلب کرده است. یکی از این سری مسابقات جذاب، سری GT4 یا همان Grand Tourer 4 نام دارد که اولین بار در سال ۲۰۰۷ میلادی برگزار شد و تا به امروز با تحولات بسیار زیادی همراه بوده است. یکی از ویژگی‌هایی که باعث شده این سری از مسابقات از جذابیت بسیار بالایی برخوردار باشند، استفاده از خودروهای اسپرتی است که نمونه معمولی آنها را می‌توان در خیایان‌ها مشاهده کرد.

cy7h07161-1024x682

درواقع این خودروها همان مدل‌های تیون شده محصولات تولیدی توسط خودروسازان هستند که با تغییرات ظاهری و فنی جذابی در این مسابقات حاضر می‌شوند. یکی از معروفترین شرکت کنندگان در این سری، شرکت بی‌ام‌و است که از مدت ها قبل حرف و حدیث و اخبار بسیار زیادی درمورد ارائه مدل جدید GT4 برای شرکت در این مسابقات پیرامون آن شکل گرفته بود. بعد از اینکه چند ماه پیش اعلام شد که این شرکت برای مسابقات سال ۲۰۱۸ میلادی قرار است یک نسخه جدید را معرفی کند، بسیاری منتظر این مهم بودند و حالا انتشار تصویری از نسخه استتار شده M4 GT4 نشان می‌دهد به زمان رونمایی رسمی از این مدل محبوب نزدیک می‌شویم.

m4-gt4

بی‌ام‌و قصد دارد این مدل جدید را جایگزین نسخه پرآوازه و بسیار معروف M3 GT4 کند که حتما تصاویر و هنرنمایی‌های آن‌را در مسابقات واقعی و همینطور بازی‌های کامپیوتری همچون سری NFS دیده‌اید. این خودروی جدید قرار است در خط محصولات تولیدی-مسابقه‌ای شرکت بی‌ام‌و، بین دو مدل M6 GT3 و M235i Racing قرار بگیرد. بی‌ام‌و M4 GT4 با شباهت بسیار بالایی نسبت به مدل خیابانی خود توسعه یافته اما با این تفاوت که از بدنه فیبرکربنی، اگزوزهای جدید و کیت آیرودینامیکی ارتقاء یافته بهره‌مند شده است. در اولین گام از حضور این خودرو در میادین، قرار است عملکرد آن توسط فدراسیون جهانی اتومبیل رانی (FIA) تحت بررسی قرار بگیرد تا تائیدیه حضور در کنار سایر رقبای آماده در این کلاس را دریافت کند.

bmw_m3_gt4

بعد از این مرحله، تیم‌های مسابقه‌ای خصوصی می‌توانند از این خودروی اسپرت در مسابقات متنوع GT4 در سراسر دنیا، همچون GT4 European Series، British GT Championship و … استفاده کنند. از رقبای بسیار سرسختی که در این کلاس از رقابت ها حضور دارند و سطح مسابقات را بسیار چالشی و هیجان انگیز می‌کنند، می‌توان به مک‌لارن ۵۷۰S GT4، استون مارتین ونتیج GT4، مرسدس بنز AMG GT4 و پورشه کیمن GT4 Clubsport اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا