مکمل بنزین
گوناگونخبر

فولکس‌واگن مینی‌ون خودران برقی تولید می‌کند!

فولکس‌واگن از سال ۱۹۵۰ شروع به تولید خودروی ون تیپ ۲ کرد که یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین خودروهای این کارخانه آلمانی بود؛ به تازگی فولکس‌واگن اعلام کرد که مینی‌ون برقی (میکروبوس) برقی این خودرو را پس از نمایش دادن کانسپت‌های آن می‌سازد. همانطوری که انتظار می‌رفت این مینی‌ون جدید دومین سری خودروهای برقی است که پلت‌فرم MEB دارد، اولین سری مربوط به مدل‌ هاچبک ID است.

۲۰۱۶-vw-budde-04

بنا به وب‌سایت خبری Autocar این مینی‌ون جدید برقی خودروی برقی کامپکت ام‌پی‌وی هست که توانایی جا دادن ۷ مسافر را فراهم می‌کند. این خودرو با پلت‌فرم MEB تغییر یافته اولین سری پلت‌فرم برای ورژن تولیدی هاچبک برقی ID است که فاصله بین محور جلو و عقب آن کشیده‌تر و پهن‌تر شده تا منطبق با استاندارد‌های ساخت ون‌ باشد.

۲۰۱۶-vw-budde-02

در ژانویه ۲۰۱۶ این برند آلمانی از کانسپت خودران Budd-E را به نمایش گذاشت بنابراین پیش‌بینی شده که این خودروی برقی می‌تواند کارایی همانند رانندگی خودران را برای سرنشیناش فراهم کند و متصل به سیستم‌های ارتباطی وسایل نقلیه خودران شود. موتور این خودرو از بسته‌های باتری مایع سرد شده لیتیوم‌-یونی خواهد بود که در پایین بدنه نصب می‌شوند تا بهترین فضا را برای کابین فراهم کند و هم‌چنین وزن خودرو را در همه نقاط متعادل نگه دارد.

۲۰۱۶-vw-budde-07

ویژگی‌های پیشرانه این خودرو همانند کانسپت هاچبک ID، قدرتی برابر ۱۶۳ اسب بخار (۱۲۲ کیلووات) دارد که در محورعقب همانند ون‌های قبلی این کارخانه کار گذاشته می‌شود؛ با این وجود امکان دارد طراحی‌ پلت‌فرم به گونه‌ایی باشد که نیروی در چهار چرخ توزیع و در کنار آن موتور برقی کوچکی در جلو کار گذاشته شود. تا به حال فولکس‌واگن جزئیاتی در این مرحله از مینی‌ون برقی جدید منتشر نکرده و تنها اعلام کرده در مرحله شبیه‌سازی کامپیوتری برای تعبیه کردن بسته‌های باتری در کف خودرو است که بتواند با یک بار شارژ کردن ۵۰۰ کیلومتر (۳۱۰ مایل) را بپیماید. این مینی‌ون با ورود به بازار خودروهای برقی می‌تواند رقیبی برای مرسدس بنز و رنو کانگو .Z.E باشد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا