مکمل بنزین
گوناگونخبر

جدیدترین نفربر زرهی ارتش آمریکا را ببینید!

این غول هشت چرخ که در تصاویر پیش‌روی خود می‌بینید؛ آخرین اسباب‌بازی تفنگداران دریایی ارتش ایالات‌متحده آمریکا است. تاکنون ۱۶ نمونه از این غول بزرگ ساخته شده و تحت بررسی و آزمایشات فشرده تفنگداران دریایی آمریکا قرار گرفته است. در این خودروی زرهی انرژی تولید شده توسط پیشرانه‌ها به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود.

us-marines-acv-112

برای طراحی این نفربر زرهی از بخش دفاعی کمپانی ایویکو کمک گرفته شده و تمام سیستم‌های مهندسی و دفاعی آن توسط شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بریتانیا ساخته شده است. این نفربر زرهی توان عبور از مسیرهای آبی و خاکی را دارد و به گونه‌ای طراحی شده است که تولید آن مقرون به صرفه بوده و بهترین عملکرد را در زمین و آب؛ و همچنین در برابر گلوله و بمب‌های دشمن داشته باشد.

این نفربر زرهی برای پایداری بیشتر سیستم های survivability بهره می‌گیرد. این نفربر زرهی توان حمل ۱۳ تفنگدار دریایی و سه خدمه را دارد. قدرت موتور آن ۷۰۰ اسب‌بخار بوده و نسبت به سایر هم رده‌های خود، قدرت فوق‌العاده‌ای دارد.

us-marines-acv-11

حق امتیاز استفاده از موتور مذکور و بخش نظامی کمپانی ایویکو متعلق به گروه سهمداران فیات کرایسلر است؛ اما آنها به طور مستقیم در تولید این خودروی زرهی نقشی نداشته‌اند. جزئیات دیگری درباره این نفربر زرهی فاش نشده؛ زیرا اگر شما از جزئیات آن با خبر شوید قطعا راحت‌تر به کشتن سرنشینان آن خواهید پرداخت!

ایالات‌متحده آمریکا در نوامبر سال گذشته میلادی، در طی قراردادی به شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بریتانیایی اجازه تولید تانک و نفربر زرهی از نوع ACV و مخصوص تفنگداران آمریکایی را داد. شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بریتانیا حدود ۷۰ سال عمر دارد و در این مدت بیش از ۱۰۰ هزار وسیله نقلیه جنگی در انواع مختلف و برای تمام نیروهای نظامی در سراسر جهان ساخته است. این شرکت ۳۰ هزار دستگاه از تولیدات خود را با کمک بخش نظامی ایویکو ساخته است.

آقای Vincenzo Giannelli مدیر عامل کمپانی ایویکو می‌گوید: «بخش دفاعی کمپانی ایویکو جزئی از میراث دیرینه این کمپانی بوده و سالهاست که ما برای تولید سیستم‌های زرهی و خودروهای چند منظوره در تلاش هستیم. شرکت صنایع دفاعی و هوافضایی بریتانیا به ما اجازه داد که بخشی فرایند تولید یک نفربر زرهی از نوع ACV باشیم و برای اولین بار یک همکاری مشترک و مهم را با یک کمپانی بزرگ در عرصه نظامی را تجربه کردیم.»

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا