مکمل بنزین
گوناگونخبر

ورود موتورسیکلت هوندا CB1100 EX به بازار آمریکا سال آینده میلادی!

هوندا موتورسیکلت CB1100 را با پیشرانه چهار سیلندر خطی ۱۱۴۰ سی‌سی سال ۲۰۱۰ میلادی به بازار ژاپن، استرالیا و نیوزیلند ارائه کرد و بعد از مدتی این موتورسیکلت وارد اروپا و در سال ۲۰۱۳ وارد بازار آمریکا شد و با توجه به فروش بالای آن این کارخانه ژاپنی تصمیم به گسترش مدل‌های مختلفی از این موتورسیکلت مانند CB1100 دولوکس و CB1100 RS و سال آینده میلادی CB1100 EX گرفت.

کارخانه هوندا در آمریکا اعلام کرده بازبینی‌هایی روی این موتورسیکلت انجام می‌دهد و ماه مه سال آینده CB1100 EX به بازار می‌آید و قیمت آن هنوز‌ مشخص نشده و مشخصا این کارخانه دیگر مدل RS را تولید نخواهد کرد. این هوندا کلاسیک مجهز به مخزن سوخت ۱۶.۸ لیتر استیلی قرمز رنگ، پیشرانه خنک‌کننده ۴ سیلندر خطی، پوشش‌های کناری از جنس آلومینیوم، چراغ‌های دایره‌ایی شکل و زین چرمی‌ راحت است.

screen-shot-2016-12-19-at-22-02-23

 

مشخصات این موتورسیکلت همانند مدل RS است ولی می‌توان گفت مدل EX به روز شده RS است که مشکلات و نواقص را رفع کرده برای مثال چرخ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی دارای تایر ۸۰/۱۱۰ و تایر عقب ۷۰/۱۴۰ که کمی بزرگتر از مدل قبلی هستند؛ ترمز جلو هیدرولیکی ۲۹۶ میلی‌متر متصل به کالیپر Nissin چهار پیستونی و ترمز عقب دیسک ۲۵۶ میلی‌متر با کالیپر تک پیستونی که زیر مجموعه سیستم استاندارد ABS هست. در جدول زیر خلاصه‌ایی از مشخصات CB1100 EX سال ۲۰۱۷  آورده شده‌است.

پیشرانه ۴ سیلندر خطی خنک کننده DOHC با حجم ۱۱۴۰ سی‌سی‌
ابعاد سیلندر  ۶۷.۲*۷۳.۵ میلی‌متر
حداکثر قدرت ۸۹ اسب بخار (۶۶ کیلووات) در ۷۵۰۰ دور بر دقیقه
حداکثر گشتاور ۶۷ پوند-فوت (۹۱ نیوتن متر) در ۵۵۰۰ دور بر دقیقه
ظرفیت مخزن سوخت ۱۶.۸ لیتر
مشخصات سیستم برقی استارتر برقی، ظرفیت باتری ۱۲ ولت و خروجی‌ ACG با توان ۱۲ ولت
گیربکس ۶ دنده
سیستم تعلیق جلو ۴۱ میلی‌متر دوشاخه (SDBV)  و عقب شوک دوقلو هر دو با فنر بندی قابل تنظیم
ابعاد (طول*عرض*ارتفاع)  ۱۱۳۰*۸۳۰*۲۲۰۰ میلی‌متر
وزن ۲۵۵ کیلوگرم

 

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا