Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

نگاهی به اونتادور S، غول جدید لامبورگینی!

حدودا شش سال از معرفی لامبورگینی اونتادور می‌گذرد. سوپر اسپرتی که برای بازنشسته کردن مدل محبوب و دوست داشتنی مورسیه‌لاگو، در سال ۲۰۱۱ میلادی در نمایشگاه ژنو رونمایی و معرفی شد. حالا این شرکت مطرح ایتالیایی تصمیم گرفته تا یک نسخه به‌روز رسانی شده از این شاهکار را برای سال ۲۰۱۷ میلادی روانه بازار کند. این خودروی جدید اونتادور S نام دارد و پسوند اضافه شده به آن بیانگر این است که گل سرسبد سانتاگاتا بولونیزه (شهری در ایتالیا که کارخانه لامبورگینی درآنجا واقع شده) حالا با یکسری ویژگی‌ها و قابلیت‌های پیشرفته‌تر، از طراحی تهاجمی و رانندگی دینامیک‌تر گرفته تا افزایش قدرت تولیدی از پیشرانه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی، پا به میدان گذاشته تا خط و نشان جدی برای رقبا بکشد.

طراحی ظاهری

خود ایتالیایی‌ها به این سوپر اسپرت به روز شده، لقب نسل جدید اونتادور را داده‌اند اما در حقیقت این خودروی جدید یک به روز رسانی از محصولی است که در اواسط چرخه عمر خود قرار دارد و نمی‌توان عنوان نسل جدید را به آن داد. همانطورکه در تصاویر مشخص است، اونتادور S از لحاظ طراحی ظاهری دچار تغییرات محسوسی شده که از مهمترین آنها می‌توان به دماغه تهاجمی‌تر، اسپلیتر جلویی (باله پایینی سپر) بزرگتر و کشیده‌تر، دیفیوزر مشکی جذابتر در پایین سپر عقب که هردو از جنس فیبرکرنی هستند و قوس عریض‌تر بالای چرخ‌های عقب که به نوعی یادآور لامبورگینی Countach شده، نام برد.

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کرد اینکه این تغییرات ظاهری باعث بهبود ۱۳۰ درصدی تولید نیروی رو به پایین در سرعت‌های بالا برای قسمت جلویی اونتادور S در مقایسه با مدل معمولی آن است. این درحالیست که باله عقب با قابلیت تنظیم در سه موقعیت، راندمان آیرودینامیکی این خودرو را در بهترین حالت تا ۵۰ درصد بهبود بخشیده است.

پیشرانه و انتقال نیرو

مهندسان و متخصصین لامبورگینی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا پیشرانه V12 اونتادور را با انجام تغییراتی، تقویت کنند و در محصول جدید به‌کار گیرند. نتیجه این تلاش بالارفتن ۳۹ اسب بخاری قدرت و رسیدن آن به خروجی ۷۳۰ اسب بخار و گشتاور ۶۹۰ نیوتن برمتری شده است. برای اینکه این بهبود اتفاق بیافتد، زمانبندی متغیر سوپاپ‌ها و سیستم متغیر هوای ورودی بهینه سازی شده و حداکثر دور موتور مجاز (Redline) از ۸۳۵۰ به ۸۵۰۰ دور در دقیقه افزایش یافته است.

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-9

این قدرت تولید شده توسط پیشرانه تقویتی، از طریق یک سیستم انتقال قدرت هفت سرعته اختصاصی لامبورگینی و کانالیزه شدن بسیار پیشرفته، به چهار چرخ اونتادور S منتقل می‌شود. گازهای تولیدی حاصل از احتراق نیز از طریق سیستم اگزوز جدید، که گفته شده ۲۰ درصد سبکتر طراحی شده، خارج می‌شوند. نسخه جدید، همانند مدل معمولی، حدودا ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن دارد و برای اینکه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برسد، ۲.۹ ثانیه زمان لازم دارد. همچنین حداکثر سرعت قابل حصول برای این خودرو به ۳۵۰ کیلومتر برساعت می‌رسد. از طرف دیگر نسبت قدرت به وزن برای اونتادور S در مقایسه با نسخه معمولی افزایش یافته و به عدد ۲.۱۳ رسیده است.

سیستم تعلیق

لامبورگینی برای توسعه اونتادور S نیز از همان ساختار بدنه فیبرکربنی یکپارچه استفاده شده در مدل معمولی بهره برده است. اما قابلیت جدیدی که برای اولین بار در تولیدات این شرکت مورد استفاده قرار گرفته، اضافه شدن سیستم فرمانپذیری برای هر دو محور در این سوپر اسپرت به‌روز شده است. گفته شده که با استفاده از این سیستم جدید، چابکی و قدرت مانور خودرو در سرعت‌های پایین و متوسط افزایش یافته و در سرعت‌های بالا نیز، ثبات بهتری ایجاد می‌شود. از دیگر تغییرات مهم ایجاد شده می‌توان به تقویت سیستم تعلیق انحصاری لامبورگینی، موسوم به LMS اشاره کرد که حالا با قابلیت فرمانپذیری دو محوره و اضافه شدن سیستم هندسه تعلیق ارتقاء یافته چرخ‌های عقب، سیستم متغیر آنی میرایی و مجموعه فنربندی محور عقب، عملکرد بی‌نظیری را به نمایش می‌گذارد.

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-17

تمامی حالت‌های رانندگی تعریف شده در مدل معمولی اونتادور، برای نسخه جدید دچار تغییرات مهمی شده‌اند. نرم افزار استفاده شده در بخش کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) به‌منظور عملکرد سریع‌تر و واکنش به موقع، به‌روز رسانی شده و همینطور سیستم AWD این خودرو حالا می‌تواند در حالت رانندگی اسپرت، تا ۹۰ درصد گشتاور تولیدی را به چرخ‌های عقب منتقل کند. از طرفی یک حالت رانندگی جدید با عنوان Ego تعریف شده که درکنار مدهای Strada، Sport و Corsa این قابلیت را برای راننده ایجاد می‌کند تا به دلخواه سیستم تعلیق را تنظیم و میزان تقسیم قدرت بین محورها را انتخاب کند.

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-18

اونتادور S به صورت استاندارد به ترمزهای کربنی – سرامیکی مجهز شده تا بهترین نتیجه برای متوقف کردن خودرو با سرعت‌های بالا را ایجاد کند. همچنین استفاده از لاستیک‌های فوق حرفه‌ای پیرلی P Zero در این خودرو، که به صورت انحصاری بهینه شده‌اند، مواردی همچون قدرت فرمانپذیری بالا، کمترین لغزش و کشیدگی در تغییر مسیرهای ناگهانی و بهبود فرآیند ترمزگیری را فراهم کرده است.

امکانات و قیمت

لامبورگینی تصمیم گرفته تا سیستم سرگرمی اونتادور جدید را به یکسری امکانات ارتباطی مدرن‌تر، همچون اپل CarPlay مجهز کند. از طرفی تعبیه صفحه کیلومتر دیجیتال با صفحه نمایش TFT که قابلیت شخصی سازی نمایش اطلاعات را دراختیار راننده قرار می‌دهد نیز بخش دیگری از تغییرات مشاهده شده در داشبورد این خودرو محسوب می‌شود. البته یکسری موارد دیگر همچون سیستم اندازه‌گیری از مسافت‌دور به همراه ثبت هوشمند اطلاعات پیست مسابقه و ارائه اطلاعات رانندگی جزء آپشن‌های قابل سفارش هستند. خریداران می‌توانند در هنگام خرید، از بین تریم‌ها و ترکیبات رنگی بسیار متنوع داشبورد و همینطور رنگ بدنه، مورد دلخواه خود را سفارش دهند.

۲۰۱۷-lamborghini-aventador-s-12

لامبورگینی وعده داده که تحویل اونتادور S از بهار سال آینده شروع خواهد شد. قیمتی که برای این سوپر اسپرت جدید درنظر گرفته شده در حدود ۴۲۰ هزار دلار است که البته بعد از دریافت آن توسط مشتریان خاص و بزرگ لامبورگینی، مطمئنا قیمت نهایی در بازار فروش بالاتر از این خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.