مکمل بنزین
گوناگونخبر

جریمه فراری و استون‌مارتین برای تخطی از انتشار گازهای آلاینده بنا به استاندارد اتحادیه اروپا!

فراری و استون‌مارتین توسط اتحادیه اروپا برای رد شدن استاندارد انتشار گازهای آلاینده در سال ۲۰۱۵ میلادی جریمه می‌شوند؛ با وجود اینکه این دو کارخانه لوکس و اسپرت تعداد کمی خودرو تولید می‌کنند، انتظار می‌رود که جریمه‌ها خدشه‌ایی به این دو کارخانه نخواهند زد.

بنا به مجله اروپایی Autonews خودروهای تولیدی کارخانه‌ها در اروپا عملکرد خوبی در کنترل خروجی دی‌اکسید کربن سال ۲۰۱۵ به غیر از دو کارخانه فراری و استون‌مارتین داشتند بنابراین فراری جریمه‌ایی معادل ۴۱۰۷۶۰ یورو (۴۲۹۶۶۲ دلار) و استون‌مارتین ۳۶۳۷۰ یورو (۳۸۰۸۴۰ دلار) باید بپردازند که مقدار قابل توجهی (هر دو زیر ۵۰۰ هزار یورو) برای ضرر رساندن به این دو کارخانه نیست. چهار کارخانه دیگر خودروسازی: گروه فیات کرایسلر، اوپل، فورد موتور و بی‌ام‌و برای کاهش گازهای دی‌اکسید‌کربن بر اساس استاندارد اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۲۱ باید قدم‌هایی را بردارند، با وجود اینکه توانستند مجوز فروش خودروهایشان را در سال ۲۰۱۵ بگیرند.

ferrari-488-spider-21

در گزارش اتحادیه اروپا مقدار متوسط ۱۱۹.۵ گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر را برای سال ۲۰۱۵ که حدود ۸ درصد کمتر از عدد جهانی ۱۳۰ گرم در هر کیلومتر و ۳.۱ درصد کمتر از مقدار مجاز سال ۲۰۱۴ میلادی است. اتحادیه اروپا برای سال ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شاخص ۹۵ گرم در هر کیلومتر دی‌اکسیدکربن خروجی را برای خودروها و ون‌ها مشخص کرده که امید آن است با توسعه تکنولوژی اکثر خودروسازان خود را مطابق با این استاندارد نگه دارند.

aston-11-2

در سال ۲۰۱۵ برند پژو کمترین مقدار خروجی گازهای آلاینده را با ۱۰۴ گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر و بعد از آن سیتروئن، رنو و تویوتا به ترتیب با ۱۰۶، ۱۰۶ و ۱۰۸ گرم در هر کیلومتر در پله‌های دوم تا چهارم قرار گرفتند؛ جگوار لندرور هم با ۱۶۴ گرم دی‌اکسیدکربن در هر کیلومتر با بیشترین خروجی در آخرین پله ایستاد. در سال ۲۰۱۵ حدود ۹۷.۲ درصد از خودروهای ثبت شده گازوئیلی و دیزلی بودند و خودروهای دیزلی با ۵۱.۸ درصد بیشترین خودروهای موجود در بازار اروپا در سال ۲۰۱۵ بودند.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا