مکمل بنزین
گوناگونخبر

اضافه شدن تسلا مدل S P100D به مسابقات GT برقی!

سال آینده میلادی مسابقات خودروهای GT برقی در سطح بین‌المللی برای اولین بار برگزار می‌شود، ۲۰ راننده از ده تیم با هم در مسابقات مختلف با یکدیگر به رقابت می‌پردازند؛ مجری و تدارک دهنده این مسابقات تسلا موتورز هست که در فصل اول یا همان افتتاحیه تمام تیم‌ها با ورژن‌های مختلفی از تسلا مدل S به میدان مسابقه خواهند رفت و در فصل‌های آینده کارخانه‌های دیگر که خودروهای برقی تولید می‌کنند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند پس منحصرا این مسابقات مخصوص خودروهای تسلا نخواهد بود ولی بنیان‌گذار آن تسلا است. مدل‌های پایه برای خودروهای مسابقه تسلا مدل S P85 و تسلا مدل S P100D هستند که مدل P100D در همین ماه اضافه شد.

markandprincealbert

تغییراتی که تیم‌های می‌توانند روی خودروها انجام بدهند شامل سیستم ترمز، آئرودینامیک برای بالا بردن سرعت، قوی‌تر کردن سیستم فنربندی، ارتقا دادن بسته‌های باتری از ۸۵ کیلووات به ۱۰۰ کیلووات در مدل‌های جدید، فرمان، سیستم تهویه هوا و یا کاهش دادن وزن کلی خودرو (حدود ۵۰۰ کیلوگرم) است و شرکت تایرسازی پیرلی ایتالیا تمام تایرهای خودروهای مسابقه‌ایی را تهیه می‌کند. فرمت هر مسابقه ۲۰ دقیقه جلسه تمرینی، ۶۰ دقیقه جلسه کیفیتی، ۶۰ کیلومتر مسیر روزانه مسابقه و ۶۰ کیلومتر مسیر شبانه را شامل می‌شود که این بازی‌ها در پیست‌های نوربرگ‌رینگ، زندوورت، استوریل، بارسلونا، پاول ریکارد و دانینگتون پارک برگزار خواهدشد.

۲۰۱۶-teslamodels-02

هفته گذشته برگزارکنندگان این مسابقه تسلا مدل S P100D را با نام خودروی GT برقی V2.0 وارد این بازی کردند؛ تسلا مدل S P100D سریع‌ترین خودروی جهان با شتاب ۰ تا ۱۰۰ در ۲.۴ ثانیه شناخته شده که با خودروی لافراری فراری رقابت می‌کند و (مارک جمل) سرپرست برگزاری این مسابقات پیش‌بینی‌ کرده با اقدامات مهندسی تیم‌های مسابقه امکان دارد شتاب ۰ تا ۱۰۰ کمتر از ۲.۴ ثانیه شود. وی گفت: GT برقی V2.0 می‌تواند سرعتی همانند نور داشته باشد و من بسیار هیجان‌زده هستم تا عملکرد این خودروی بی‌نظیر را ببینم.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا