مکمل بنزین
گوناگونخبر

تبریک به هوندا برای ساخت ۱۰۰ میلیون خودرو!

سال ۲۰۱۶ یکی از بهترین سال‌ها برای خودروسازان جهان بود که هوندا هم جز آنها محسوب می‌شود؛ امسال هوندا توانست صدمین میلیون، مینی سومین میلیون و مک‌لارن ده هزارمین خودرویشان را ساختند. کارخانه ژاپنی هوندا در سال ۱۹۴۶ میلادی (۷۰ سال پیش) تاسیس شد و کار را با ساخت خودرو شروع کرد ولی امروزه این کارخانه اتومبیل، موتورسیکلت، هواپیما و ابزارهای صنعتی خودرو را می‌سازد. این کارخانه از سال ۱۹۵۹ تا به امروز بزرگترین کارخانه تولید موتورسیکلت در جهان و هم‌چنین بزرگترین کارخانه تولید موتورهای درون سوخت با تولید بیش از ۱۴ میلیون موتور در جهان است. از سال ۲۰۰۱ میلادی در جایگاه دوم کارخانه بزرگ تولیدی خودرو در ژاپن و جایگاه هشتم در جهان از سال ۲۰۱۱ قرار گرفت.

imageshandler-ashx-2

هوندا اولین کارخانه تولید خودرو لوکس در ژاپن سال ۱۹۸۶ مدل آکورا را تولید کرد؛ ولی به نظر می‌رسد این کارخانه ژاپنی رسیدن به این اعداد و ارقام زیاد برایش مهم نباشد زیرا مینی و مک‌لارن برای رسیدن به این تعداد تولید خودرو جشن گرفتند و حتی عکس‌های خودروهایشان را منتشر کردند ولی هنگامی که از هوندا پرسیده شد که کدامیک از خودروهایش صدمین میلیون تولیدی این کارخانه بوده جواب مسئولان هوندا این بود که غیرممکن است بدانیم زیرا روزانه ۱۸۰۰۰ دستگاه خودرو در خط‌های تولیدی ساخته می‌شود.

imageshandler-ashx-3

در حال حاضر سالانه این کارخانه ۵ میلیون خودرو تولید می‌کند و اولین خودروهای تولیدی هوندا را می‌توان مینی‌ تراک T360 و خودروی اسپرت S500 دانست. هوندا در پنج قاره جهان ۳۴ خط تولیدی دارد؛ برای مثال در بریتانیا مدل‌های سیویک و جاز و هم‌چنین شاسی‌بلندهایی مانند CR-V و HR-V تولید می‌شوند. رئیس و سئو هوندا به مناسبت این مقدار تولیدی گفت ما از مشتریان خود از سراسر جهان سپاسگزاری می‌کنیم که باعث شدند این کارخانه صدمین میلیون خودرویش را تولید کند و هوندا به مشتریانش قول خواهد داد با قدرت و دقت نهایت هر چه بیشتر محصولات خوب و با کیفیت بیشتری را با توجه به تقاضای بازار جهانی ارائه دهد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا