مکمل بنزین
گوناگونخبر

اسمارت Fortwo زیر ذره بین نظارت ایمنی!

همیشه مواجه شدن با یک نقص فنی در خودرو، که بدون هیچ پیش زمینه و علائم قبلی بروز می‌کند، جزء بدترین تجربه ها برای هر راننده‌ای به‌حساب می‌آید. اما این مشکلات ناگهانی نیز به دسته‌های گوناگون، از معمولی گرفته تا فاجعه تقسیم می‌شوند که هرکدام داستان خاص خودشان را دارند. شاید از کار افتادن باتری و استارت نخودرن خودرو یا اختلال در سیستم برق را بتوان به صورت موقت و تا زمان رسیدن به مراکز تعمیراتی، رفع کرد اما در صورت بروز یکسری موارد، فقط باید جان خود را نجات داده و از دور شاهد فاجعه رخ داده شده باشید.

smart_2

بله درست حدس زدید، بروز آتش سوزی در مجموعه موتور خودرو یکی از وحشتناک‌ترین اتفاقاتی است که ناگهانی رخ می‌دهد و بسیاری به دلیل ترس و دستپاچگی، نمی‌توانند هنگام حادثه کارخاصی را انجام دهند. یکی از مهمترین وظایفی که نهادهای استاندارد و ایمنی مرتبط با خودرو برعهده دارند، بررسی محصولات وارد شده به بازار از جنبه‌های مختلف ایمنی است. به‌طور مثال سازمان ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا (NHTSA) به‌طور منظم تمامی خودروهایی که قرار است در خاک این کشور مورد استفاده قرار گیرند را تحت بررسی قرار می‌دهد که یکی از مهتمرین بخش‌های این بررسی، به مشکلات احتمالی مرتبط با بروز آتش سوزی در خودروها تعلق دارد.

smart_5

این سازمان تمامی خودروها، از محصولات معمولی گرفته تا مدل‌های اسپرتی همچون مینی کوپر S و یا انواع لوکس و گران‌تر مثل فیسکر کارما را زیر ذره بین نظارتی خود می‌برد. جالب است که در این بررسی‌ها گاهی خودروهای سطح بالایی که توسط فراری و پورشه تولید شده بودند، به خاطر احتمال بروز حادثه، مجبور به اعلام فراخوان از طرف نمایندگی‌های رسمی شده و برای اصلاح مشکلات فنی به تعمیرگاه و مراکز خدماتی مجاز منتقل شدند. حالا چشمان تیزبین و دقیق این موسسه متوجه یک اتومبیل کوچک، یعنی اسمارت فورتو (Fortwo) شده که طبق برخی گزارشات، احتمال بروز آتش سوزی در مجموعه پیشرانه ۱.۰ لیتری ۳ سیلندر آن وجود دارد.

smart_4

اخیرا برای مدل‌های تولیدی بین ۲۰۰۸ تا ۲۰۰۹ میلادی، هشت شکایت به دلیل بروز نقص فنی جدی در قسمت پشت و پیشرانه به ثیت رسیده است. موسسه NHTSA، کمپانی مرسدس بنز را بعنوان سازنده محصولات اسمارت، موظف به پیگیری و پاسخگویی می‌داند. در شش مورد از این حوادث، رانندگان در حال رانندگی متوجه روشن شدن چراغ چک خودرو شده و همزمان دود سیاه و سروصدای وحشتناکی نیز از مجموعه موتور به بیرون درز کرده که درنهایت موجب آتش سوزی خودرو شده است. حدودا ۴۲ هزار دستگاه از این خودرو با سال تولید ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ در آمریکا وجود دارند که احتمال بروز چنین مشکلی برای آنها زیاد است.

smart_3

نماینده رسمی مرسدس بنز در آمریکا اعلام کرده که به دلیل نبود مدارک کامل و همچنین محرز نشدن دقیق مشکل بوجود آمده، فعلا پیگیری جدی برای این مسئله عملی نیست. البته همکاری مرسدس بنز با موسسه NHTSA همیشه در بالاترین سطح خود قرار داشته ولی مشکلات اخیر و اهمیت حقوق شهروندان باعث شده تا این موسسه جدیت بسیار بالایی را در مورد کنترل و نظارت اسمارت فورتو به خرج دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا