مکمل بنزین
گوناگونخبر

خودنمایی منصوری با مرسدس بنز ۸۴۰ اسب بخاری G-Class

همه علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند و آفرود، به خوبی با سری G مرسدس بنز آشنا هستند. نسخه W463 که از حوالی ۱۹۹۰ میلادی تا به امروز در خط تولید مرسدس بنز حضور دارد، به قدری برای شرکت‌های تیونینگ جذاب است که همچنان پکیج‌های اسپرت و کیت‌های جدیدی برای آن تولید می‌شود. این خودرو طی این سال‌ها ار برخی جهات دچار به‌روز رسانی شده اما استایل کلی تغییر خاصی نکرده و به همین دلیل ایده‌های بسیار زیادی برای ارتقاء ظاهری آن دیده می‌شود. یکی از شرکت‌های مطرح و شناخته شده در زمینه تیونینگ، منصوری (Mansory) است که همیشه طرح‌های جذاب و خلاقانه آن در کنار بهبودهای فنی، زبانزد خیلی‌ها در سراسر دنیا بوده است.

mercedes-g63-by-mansory1

این شرکت در جدیدترین فعالیت خود، یک ایده متفاوت دیگر را برروی این خودروی آفرود پیاده کرده که به‌نظر کاملا از این بابت هم موفق ظاهر شده است. منصوری برای پروژه جدید تصمیم گرفته از یک کیت بدنه جدید عریضتر از جنس فیبرکربن استفاده کند که بخش‌های اصلی آن شامل سپرهای عقب و جلو سفارشی، ضربه‌گیرها و رکاب‌های جانبی جذابتر و گلگیرهایی که هرکدام ۲۰ میلی‌متر نسبت به مدل استاندارد پهن‌تر هستند، می‌شود. تمامی این قسمت‌های جدید به خوبی با تمامی مدل‌های G350، G500، G63 و G65 سازگارند و قیمتی که برای کیت کامل بدنه درنظر گرفته شده، ۲۰ هزار دلار است.

mercedes-g63-by-mansory2

البته مشتریان می‌توانند هنگام سفارش با پرداخت مبلغی بالاتر، بخش‌هایی همچون سقف، کاپوت جلو، ستون جلویی، دستگیره‌ها و آینه‌های جانبی را هم به لایه‌ای از روکش فیبرکربنی مزین کنند. در بخش رینگ و لاستیک نیز آپشن‌های گسترده‌ای در اختیار قرار گرفته که از ۲۱ تا ۲۳ اینچ و با طرح‌های جذاب از یکدیگر متمایز شده‌اند. منصوری در بالاترین مدل، مجموعه رینگ‌های ۲۳ اینچی مشکی براق با طراحی پره‌ای و لاستیک‌هایی با ابعاد  ۳۰۵/۳۵ R23 را پیشنهاد می‌دهد.

mercedes-g63-by-mansory3

اگرچه تصاویری از فضای داخل کابین این خودروی تیون شده منتشر نشده، اما منصوری مدعی شده که همانند ارتقاء ظاهری بدنه، موارد متعددی از جمله تزئینات فیبرکربنی داشبورد و روکش‌های چرم Alcantara با ترکیبات رنگ جذاب، را فراهم نموده است. بسیاری از شرکت‌های تیونر اعتقاد دارند که تغییرات ظاهری به تنهایی کافی نیست و باید حتما درکنار آن از ارتقاء فنی نیز در این محصولات استفاده کرد. منصوری در مورد مرسدس بنز G کلاس نسخه G63 به یک هنرنمایی بزرگ دست زده و توانسته قدرت خروجی پیشرانه ۵.۵ لیتری ۸ سیلندر biturbo را از ۵۶۳ به ۸۴۰ اسب بخار برساند.

mercedes-g63-by-mansory4

همچنین در این ارتقاء صورت گرفته گشتاور تولیدی این خودرو از ۷۶۰ به ۱۱۵۰ نیوتن برمتر رسیده است. منصوری اعداد و ارقامی درمورد عملکرد این خودروی تقویت شده، همچون حداکثر سرعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر برساعت منتشر نکرده اما این اعداد مطمئنا با مدل استاندارد که شتاب ۵.۴ ثانیه‌ای داشته و حداکثر سرعت برروی ۲۱۰ کیلومتر برساعت قفل شده، بسیار متفاوت خواهد بود. آمار فروش بالای سری G مرسدس بنز باعث شده تا همچنان تیونرهای زیادی برای خودنمایی برروی آن حساب باز کنند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. دمتون گرم.
    صدتا سایت رو چک کردم
    هیچکدوم حجم موتور و مشخصات اصلی جز اسب بخار و گشتاورش رو نزده بود
    سپاس فراوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا