مکمل بنزین
گوناگونخبر

آیا می‌خواهید صاحب خودروی رئیس‌جمهوری شوید؟!

از دهه ۱۹۶۰ میلادی برند میباخ با تولید خودروهای لوکس‌ و مخصوص برای افراد مختلف در جهان مشهور شد و برای چندین دهه بدون رقیب به تولید خودروهای لوکس مرسدس میباخ کلاس S پرداخت؛ اما امروزه گزینه‌های زیادی از خودروسازان برای ساخت یک خودروی منحصر به فرد از جمله خودروهای لوکس لیوموزین، کادیلاک، رولز رویس و … وجود دارد. با این وجود میباخ یکی از برندهای مرده است اما مرسدس بنز با بالا نگه داشتن خودروهای کشیده کلاس S توانست جان تازه‌ایی به این برند در نمایشگاه‌های لوس‌آنجلس و گوانژو بدهد.

az17_r181_001

اگر می‌خواهید صاحب یکی از این خودروهای رئیس جمهوری کشور خود باشید تنها کافی‌است روزهای ۱۹ و ۲۰ ژانویه سال آینده میلادی در آریزونای آمریکا در حراج RM Sotheby حضور به عمل برسانید. در این حراج خودروی مرسدس بنز ۶۰۰ پولمن مدل ۱۹۶۸ که خودروی محبوب دیکتاتورهای جهان سومی است به حراج گذاشته می‌شود که از کلاس S و بین سال‌های ۱۹۶۳ الی ۱۹۸۱ ساخته شده‌است. دایملر توانست از این خودرو در سه دهه تولیدی ۲۶۷۷ دستگاه را به فروش برساند که حدود ۴۲۸ دستگاه آن ۶ درب و ۳۰۴ دستگاه آن ۴ درب به جای ۶ درب دارند ولی ابعاد و سایز این خودروها شبیه یکدیگر هستند و تنها تفاوت در طراحی داخل کابین این خودروها است.

az17_r181_019

وزن تقریبی این خودرو (۳۳۰۰ کیلوگرم) کمی سنگین‌تر از رولزرویس فانتوم هست؛ مرسدس بنز حراجی مجهز به موتور ۸ سیلندر ۶.۳ لیتری با قدرت ۲۴۵ اسب بخار، فنربندی محکم و سیستم هیدرولیکی با فشار بالا که قابلیت تنظیم دارد می‌تواند رانندگی نرم و راحتی را برای سرنشینانش فراهم آورد. رنگ بیرونی این خودروی حراجی مشکی است و در داخل با چوب آلبالو و تلویزیون سونی و سیستم صوتی پاناسونیک به رنگ بژ طراحی شده‌است. اگر واقعا قصد خرید این خودرو را دارید پرچم‌های کوچک که در جلوی خودروهای سیاسی نصب می‌شوند را فراموش نکنید با خود بیاورید.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا