مکمل بنزین
گوناگونخبر

انتشار تصاویری جدید از کیا اسپورتیج 2016

تاکنون تصاویر جاسوسی زیادی از کیا اسپورتیج جدید در فضای وب منتشر شده است اما مشکل این تصاویر این بود که ماشین در حصاری از پوشش مخصوص قرار داشت و نمی‌توانستیم آن را به طور کامل ببینیم. اما چند هفته قبل از معرفی اسپورتیج در فرانکفورت، تصاویری از این ماشین درز کرده است که چهره ماشین را بدون هیچ پوشش و کاوری نشان می‌دهد.

kia-sportage-leak-004

این تصاویر خبر از یک SUV متفاوت نسبت به نسل قبل می‌دهند و با مقایسه با کانسپت KX3 کیا در سال پیش، متوجه شباهت‌های زیادی بین این دو می‌شویم. چهره اسپورتیج جدید در بخش طراحی اروپایی کیا در فرانکفورت شکل گرفته و از پلتفرم مشترکی با پسرعمویش، هیوندای توسان استفاده می‌کند.

kia-sportage-leak-002

ترکیب جلوپنجره و چراغ‌های جلو کمی چهره ماشین را عجیب کرده‌اند ولی در قسمت عقب با شکل و شمایلی همچون ماشین‌های اروپایی روبرو هستیم و طراحی این قسمت با ظرافت کامل صورت گرفته است.

البته همزمان با انتشار تصاویر جاسوسی متعدد از این ماشین، کیا خود نیز بیکار ننشسته بود و طرح‌های اولیه و اسکچ‌های داخل اسپورتیج را منتشر ‌می‌کرد. در کل تصاویر کابین خودرو نشان از داشبوردی منظم‌تر با دکمه‌های کمتر و صفحه نمایشی بزرگ داشتند.

kia-sportage-leak-01

درضمن خود کیا نیز اعلام داشته که کیفیت قطعات داشبورد یک رده بالاتر خواهد رفت و درنهایت داخل اسپورتیج، طعم سادگی، مدرن بودن و کیفیت بالای قطعات را به راننده و سرنشینان منتقل خواهد کرد.

احتمالا در زیر کاپوت اسپورتیج شاهد ترکیب تولید قدرت متفاوتی خواهیم بود. به طوری‌ که شایعه شده مشتریان می‌توانند در کنار موتور بنزینی، از قدرت موتور برقی نیز استفاده کنند و یا حتی کیا پا را فراتر بگذارد و این SUV را با سیستم تولید قدرت کاملا برقی نیز روانه بازار کند.

kia-sportage-leak-02
تصویری که پیش از این منتشر شده بود

اما برای فهمیدن قدرت موتورهای بنزینی نباید زیاد راه دوری برویم؛ چراکه احتمالا علاوه بر پلتفرم، توسان موتورهایش را نیز با اسپورتیج به اشتراک بگذارد. در این صورت می‌توان موتورهای بنزینی با قدرت ۱۳۳ تا ۱۷۴ اسب‌بخار را برای اسپورتیج سفارش داد.

برای مشاهده مشخصات کامل این ماشین و امکانات آن باید تا چند روز دیگر و معرفی‌اش در فرانکفورت، صبر داشته باشیم.

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا