مکمل بنزین
گوناگونخبر

تولید اولین شاسی بلند هیبریدی لامبورگینی!

لامبورگینی اوروس (Urus) اولین شاسی‌بلند پلاگین هیبریدی این کارخانه ایتالیایی خواهد بود. اولین شاسی‌بلند لامبورگینی مدل LM002 بین سال‌های ۱۹۸۶ الی ۱۹۹۳ میلادی تولید شد که با استقبال خوبی روبرو نشد اما دوباره این کارخانه با توجه به بازار شاسی‌بلندها تصمیم گرفته شاسی‌بلند جدید اوروس را سال ۲۰۱۸ روانه بازار کند. سرپرست بخش توسعه و تحقیق لامبورگینی (موریزیو ریجیانی) در گفتگو با مجله خبری Autocar خبر تولید این شاسی‌بلند با پیشرانه پلاگین هیبریدی را تایید کرد و گفت که اوروس تنها خودروی تولیدی لامبورگینی خواهد بود که علاوه بر موتور دو توربوشارژ ۸ سیلندر ۴.۰ لیتری، موتور برقی هم خواهد داشت.

lamborghini-urus-6

در حال حاضر مشخص نیست که اوروس هیبریدی زیر نظر گروه فولکس‌واگن یا در خانه لامبورگینی ساخته شود؛ حدس و گمان‌هایی زده شده که پیشرانه هیبریدی اوروس ورژن جدید و بازبینی شده موتور بنتلی بنتیگا باشد. به غیر از مشخصات پیشرانه، ریجیانی بیان کرد که این شاسی‌بلند نسبت به مدل مفهومی سال ۲۰۱۵ خود بسیار تغییر خواهد کرد؛ برای مثال در ردیف جلو به غیر از راننده دو سرنشین دیگر می‌توانند در صندلی‌های جلو جای بگیرند. از دیگر استراتژای‌های لامبورگینی استفاده از کربن فیبر برای پایین آوردن وزن بدنه این شاسی‌بلند است.

lamborghini-urus-2

طراحی اوروس متعلق به لامبورگینی خواهد بود که تکامل یافته مدل مفهومی سال ۲۰۱۵ که بخش داخلی و خارجی ارتقا یافته‌تر است. از دیگر تمرکزهای لامبورگینی برای توسعه این خودرو روی سیستم فنربندی، آئرودینامیک و توزیع وزن ( بعلاوه پایین نگه داشتن وزن) خواهد بود. پیش‌بینی شده حدود ۷۰۰۰ دستگاه از این شاسی‌بلند سال ۲۰۱۸ میلادی به بازار آید، قیمتی برای اوروس هنوز مشخص نشده ولی با توجه به ویژگی‌های آن ۲۰۰ هزار دلار که ۴۰ هزار دلار بیشتر از رقیب اول (پورشه Cayenne توربو S) و ۲۹ هزار دلار کمتر از بنتلی بنتیگا قیمت ‌گذاری خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا