مکمل بنزین
تماشاخانه

فیلم درگ هوندا سیویک Type R با هوندا NSX را ببینید!

هر دو پرچم­دار کنونی هوندا خودروهای بسیار سریعی هستند. سیویک تایپ R از یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ که تکنولوژی پیچیده­ ای داشته و در بهترین حالت توانایی تولید ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد، بهره می‌برد. این محصوی یکی از قویترین هاچ بک های محور متحرک جلو به شمار می‌رود. اعلام رسمی کارخانه برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر، ۵.۷ ثانیه و برای حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت است.

اما هوندا (آکورا) NSX از یک موتور ۳.۵ لیتری ۶ سیلندر توئین توربو به همراه ۳ موتور الکتریکی بهره می‌برد که در مجموع ۵۸۱ اسب بخار قدرت و ۶۴۵ نیوتن متر گشتاور در اختیار راننده قرار می­‌دهد. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر، ۲.۹ ثانیه و حداکثر سرعت ۳۰۷ کیلومتر بر ساعت است.

بنابراین واضح است که در خط مستقیم و شرایط یکسان، NSX به راحتی سیویک را شکست می­‌دهد. اما اگر سیویک ۵ ثانیه زودتر شروع به حرکت کند، آیا شانسی برای پیروزی خواهد داشت؟

برای پی بردن به جواب، مجله Auto Express این دو خودرو را به فرودگاه برونتینگتورپ (طولانی ترین مسیر در تمام بریتانیا) آورده است.

honda-nsx-vs-honda-civic-type-r-6

۵ ثانیه زمان زیادی است اما آیا برای اینکه NSX بتواند سیویک را شکست بدهد کافی است؟

با وجود وضعیت جوی نامناسب، سیویک عملکرد خوبی از خود نشان داده و در ۲.۵ ثانیه به سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت و در ۵.۷ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و پس از ۱۲.۷ ثانیه به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می­‌رسد.

اما NSX شروع خوبی نداشته و ۱.۸ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۴۸ کیلومتر بر ساعت نیاز داشت. همچنین ۳.۵ ثانیه برای ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ۷.۴ ثانیه برای ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت که همچنان بسیار سریع­تر از سیویک است.

اما اینها تنها تعدادی عدد و رقم بوده و رقابت اصلی در خط مسابقه خواهد بود. سیویک پس از ۲۵ ثانیه و با سرعت ۲۱۲.۴ کیلومتر بر ساعت به خط پایان رسید و NSX پس از گذشت ۲۰.۸ ثانیه و با سرعت ۲۵۴.۶ خط پایان را لمس کرد.

NSX نزدیک به ۴.۲ ثانیه سریع­تر مسیر را طی کرد اما به یاد داشته باشید که سیویک ۵ ثانیه زودتر حرکت خود را آغاز نمود. بنابراین ۰.۸ ثانیه بهتر از برادر بزرگ خود عمل کرد.

پس اینظور به نظر می­رسد که سیویک تایپ R با وجود قدرت کمتر و موتور کوچک­تر توانایی شکست دادن بزرگانی چون NSX را دارد.

 

فیلم این درگ جذاب را از دست ندهید:

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا