مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصویر رندرشده از وانت بار اسپرت بی‌ام‌و سری ۳!

اگر سایپا می‌دانست که بعد از معرفی وانت پراید ۱۵۱ چه ولوله‌ای به جان خودروسازان مطرح دنیا می‌افتد، شاید هیچگاه دست به این کار نمی‌زد! مدتی قبل مرسدس بنز با به نمایش گذاشتن کلاس جدید X، از سری متفاوتی در تولیداتش رونمایی کرد. این محصول جدید که یک وانت پیکاپ است، بعد از معرفی باعث شگفت‌زده شدن بسیاری از طرفداران این برند آلمانی شد، دقیقا مثل وقتی‌که ما علاقه‌مندان به پراید با نسخه ۱۵۱ مواجه شدیم! اما بی‌ام‌و، رقیب دیرینه مرسدس بنز بعد از مشاهده وانت کلاس X این شرکت، فقط عنوان کرده که به دقت درحال بررسی و کنترل این بخش از بازار است و به موقع عکس‌العمل نشان خواهد داد.

b8x1_img_20150528_153851

اما قبل از اینکه بی‌ام‌و بخواهد واکنشی نشان دهد، طرفداران این برند خوش نام با سوژه قرار دادن برخی از مدل‌های معروف و پرفروش، نسخه‌های گرافیکی و رندرشده‌ای از وانت بی‌ام‌و را منتشر کرده‌اند. چند روز قبل تصویری با طراحی کامپیوتری از یک وانت بی‌ام‌و M550i xDrive را شاهد بودیم و حالا امروز یک مدل قدیمی‌تر، یعنی سری ۳ نسل E30 برای تبدیل شدن به یک وانت جذاب، انتخاب شده است. این خودروی خاطره انگیز برای اینکه نقش یک وانت را ایفا کند، بدنه آن از قسمت ستون B (وسط) برش خرده و تا انتها فضای باری را در اختیار گذاشته است.

bmw-3-series-e30-pickup-rendering1

اگر کمی با دقت به این تصویر نگاه کنیم، متوجه الگوبرداری طراح از وانت پیکان یا همان باردو، مخصوصا به خاطر استفاده از خط روی بدنه و آینه‌ها، خواهیم شد. استفاده از زه مشکی رنگ، بخش‌های پلاستیکی قوس‌دار برروی چرخ‌ها، شیشه‌های دودی ۶۰ درصد، رینگ‌های بزرگ با تورفتگی زیاد و از همه مهمتر، ارتفاع بسیار پایین آن از سطح زمین، باعث شده تا این وانت به یک گزینه ایده‌آل برای علاقه‌مندان به محصولات اسپرت تبدیل شود.

bmw_m3

البته این مدل رندرشده به هیچ عنوان با معیارهای طراحی روز هماهنگ نیست و صرفا یک حرکت تفریحی و سرگرم کننده از طرف طراح بوده اما اگر روزی بی‌ام‌و تصمیم بگیرد تا یک چنین محصولی را تولید کند، مطمئنا از لحاظ ظاهری با المان‌های مدرن و امروزی هنرنمایی خواهد کرد. مرسدس بنز برای اینکه سریعا بتواند وارد این بخش از بازار شود، از پلتفرم نیسان ناوارا استفاده کرد و باید دید که آیا ‌ام‌و هم از چنین سیاستی استفاده می‌کند و یا اینکه می‌خواهد به صورت کاملا مستقل پا به این میدان جدید بگذارد.

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام خیلی عالی تر از پیکاپ های ایرانخودرو و سایپا هست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا