مکمل بنزین
گوناگونخبر

آئودی Q8؛ گل سرسبد شاسی بلندها در نمایشگاه خودروی دیترویت

کمتر از سه هفته دیگر به بازگشایی نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۱۷ باقی مانده و اکثر خودروسازان دنیا برای جلب نظرات و برانگیختن کنجکاوی طرفداران، کم‌کم خبرهای مرتبط به محصولات جدید خود را در قالب تصاویر تبلیغاتی و تیزر منتشر می‌کنند. شرکت آئودی هم ظاهرا قرار است دست‌پر در این نمایشگاه حاضر شود و این‌را به خوبی می‌توان از تیزر جدید منتشر شده آن متوجه شد. در این تیزر جدید آئودی تصویری از یک مدل مفهومی را گنجانده که گفته می‌شود به پرچمدار محصولات کلاس شاسی بلند این شرکت، یعنی سری جدید Q8 مرتبط می‌شود.

audi-q8-study-15451

این تصاویر رسمی توسط رسانه‌های خبری آلمان منتشر شده و درکنار آن نیز صحبت‌های مدیر ارشد بخش طراحی آئودی، آقای مارچ لیچه، که درباره برنامه‌های طراحی آینده این شرکت مصاحبه کرده، را پوشش داده‌اند. یکی از اولین پروژه‌های آقای لیچه در شرکت آئودی، توسعه مدل Q8 درکنار سدان A8 بعنوان بالاترین رده تولیدات این سری از محصولات بوده است. شاسی بلند Q8 از لحاظ سبک و استایل، حالتی ترکیبی بین شاسی بلندهای سنتی و مدل‌های اسپرت کوپه را دارد. از دید فلسفی می‌توان اینگونه تفسیر کرد که طراحی این خودرو چیزی شبیه به بی‌ام‌و X6 و یا مرسدس بنز GLE کوپه باشد، اما گفته می‌شود که Q8 از نظر ابعاد، قیمت و سطح امکانات بالاتر از آنها قرار خواهد گرفت و شاید به نوعی با محصولات لوکسی همچون بنتلی بنتایگا و پورشه کاین رقابت داشته باشد.

audi-q8-study-2

هیچ اطلاعاتی از مشخصات فنی این خودروی مفهومی منتشر نشده اما احتمالا در مدل تولیدی نهایی، که سال ۲۰۱۸ میلادی برای حضور آن دربازار پیش‌بینی شده، شاهد استفاده از نسل جدید پیشرانه‌های دیزلی و بنزینی شش و هشت سیلندر باشیم. نسخه SQ8 به پیشرانه دیزلی ۴ لیتری ۸ سیلندر استفاده شده در SQ7 مجهز خواهد شد که با بهره‌مندی از کمپرسور برقی می‌تواند ۴۲۹ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن برمتر گشتاور تولید کند. همچنین احتمالا نسخه سطح بالاتر RS Q8 با مجهز شدن به یک پیشرانه دیزلی بای توربو هشت سیلندری و خروجی ۶۰۰ اسب بخاری، کمی بعد از حضور مدل معمولی این شاسی بلند، معرفی شود. به گفته آقای لیچه، آئودی قصد دارد تا در محصولات آینده این شرکت به خوبی وجه تمایز طراحی محصولاتش را به نمایش بگذارد به‌طوریکه هر محصول شخصیت منحصر به‌فرد خود را با زبان طراحی استفاده شده در ظاهر و کابین، ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا