مکمل بنزین
خبر

تلاش اوباما برای جلوگیری از لغو برخی قوانین خودرویی توسط ترامپ!

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده پیشتر قول داده بود که قوانین را برای تجارت در آمریکا کاهش دهد که این کار احتمالا بر صنعت خودروسازی نیز تاثیرگذار خواهد بود. اما دترویت نیوز (Detroit news) گزارش می‌دهد که باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی این کشور در تلاش است با قوانین دقیقه نودی قبل از ترک کاخ سفید در ژانویه، عملی کردن طرح‌های ترامپ را برایش سخت‌تر کند. خودروسازها فکر کردند که با سیاست‌های سهل انگارانه خودرویی توسط ترامپ پشتیبانی جدید برای خود یافته‌اند. (البته به جز فورد که در دوران انتخابات به خاطر تولید برخی محصولات در مکزیک با ترامپ سرشاخ شده بود.)

۱۶۰۹۱۵۱۰۱۶۱۲-trump-vs-ford-780x439_easy-resize-com

در حالی که ترامپ تقریبا بر دیدگاه‌های قبلی‌اش برای قانونگذاری پافشاری می‌کند، اخیرا نقشه‌هایی را برای لغو قوانین راندمان سوختی و انتشار آلایندگی به نفع خودروسازان ارائه می‌دهند. این در حالی است که باراک اوباما در تلاش است که با شتاب بخشیدن به طرح‌های آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) است تا قوانین مایلاژ بنزین (تعیین حداقل مسافتی که بایستی خودروها با مصرف یک گالون بنزین طی کنند) را به زودی نهایی کند.

جف دیویس، (Jeff Davis) عضو ارشد مرکز مستقل Eno برای حمل و نقل می‌گوید: «خلاص شدن از این قوانین چیزی نیست که ترامپ بتواند با یک حرکت خودکار در ۲۰ ژانویه انجام دهد. بسیاری از این قوانین می‌تواند برای مدت طولانی وجود داشته باشند. حتی اگر مدیری از روز اول با آن‌ها مخالف باشد.

imageshandler_easy-resize-com

اتحادی بین خودروسازان مانند فیات و کرایسلر، فورد و جنرال موتورز، میان بقیه وجود دارد که به ترامپ برای لغو قوانین فشار وارد کنند. با این حال شکایتی که به EPA در مورد بقای قوانین مایلاژ بنزین آینده تسلیم شده بود رد شد. با وجود انکار هرگونه دخالت ترامپ در تصمیم گیری‌ها، جان بازلا رئیس و مدیر اجرائی موسسه جهانی خودروسازها می‌گوید: «تصمیمات منفعلانه EPA وهمچنین نبود شفافیت، فقط بدگمانی به تصمیمات آژانس  و زیر سوال بردن واقع‌بینی و بی‌طرفی آژانس را در پی خواهد داشت.»

اوباما همچنین روی دپارتمان حمل و نقل آمریکا کار می‌کند تا چارچوب کلی‌ای را برای آزمایش وسایل نقلیه خودران و همچنین قوانین مربوط به سیستم‌های هشدار خودروهای متصل به هم را ایجاد کند. درحالیکه ترامپ قصد برداشتن چنین مواردی را دارد.

به نظر می‌رسد سیاست آینده آمریکا حفظ منافع به هر قیمتی خواهد بود. چیزی که تا به حال در سیاست‌های این کشور (حداقل درشعار) کمرنگ بود. اما باید دید آیا زور این رئیس جمهور پولدار به کل نظام آمریکا می‌رسد یا نه.

imageshandler-1_easy-resize-com

مهدی عالم

دانشجوی مهندسی مکانیک هستم و تا حدی عشق ماشین... امیدوارم مطالبی که براتون می‌نویسم مفید، دقیق، کامل و به روز باشن و در عمل به دردتون بخورن.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا