مکمل بنزین
گوناگونخبر

تغییر سیاست‌های کره جنوبی برای خودروهای برقی!

دولت کره‌جنوبی یکی از طرفداران خودروهای برقی به دلایل زیست محیطی و مصرف انرژی کمتر و پایدار است و همیشه با دادن طرح‌های حمایتی مردمانش را به خرید این خودروها تشویق کرده‌است، اما از امسال سیاست‌های خود را در قبال این خودروها و خودروسازانشان کمی تغییر می‌دهد. کره جنوبی به خریداران خودروهای برقی ۱۸ هزار دلار به عنوان طرح تشویقی خرید این نوع خودروها می‌دهد اما باید این خودروهای خریداری شده بتوانند در ۱۰ یا کمتر از آن به طور کامل شارژ شوند.

این قانون شامل خودروهای برقی تسلا مدل S و مدل X یا کراس‌اوور ۶ برقی BYD نمی‌شود زیرا این خودروها قابلیت شارژ کمتر از ده ساعت را دارند و به همین دلیل کره جنوبی می‌خواهد که دیگر خودروسازان به فکر ارتقا خودروهای الکتریکی و کوتاه کردن زمان شارژ آن‌ها بیافتند.

chinese-battery-electric-crossover-byd-e6-test-drive-los-angeles-may-2012_100390055_h

کره جنوبی جزو یکی از شش کشوری است که محصول ارزان قیمت تسلا مدل ۳ را پیش خرید کرده تا بتواند این قانون را بیش از پیش مستحکم کند. در میان خودروسازان کره جنوبی هیوندا اولین کارخانه‌ایی بود که شروع به تولید انبوه خودروهای برقی سال گذشته میلادی کرد. تا به امروز حدود ۴۰۰۰ خودروی برقی در جاده‌های این کشور رانده شده‌اند اما هدف این دولت برای بالا بردن تعداد خودروهای برقی با کیفیت قرار دادن ۲۰۰۰ جایگاه شارژ خودروهای برقی است که بتواند مردمش را تشویق به خرید هر چه بیشتر این نوع خودروها بکند. خبرها حاکی از باز شدن شعبه جدید فروش خودروهای تسلا در این کشور می‌دهد که به نظر می‌رسد این خودروساز آمریکایی می‌تواند آینده خوبی برای فروش مدل‌های بیشتر در این کشور را داشته باشد.

2016-tesla-model-s-75d-1

این کشور بسیار به صنعت خودروسازی و آلودگی هوا اهمیت می‌دهد به طوریکه در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۰ مدل از خودروهای نیسان، بی‌ام‌و و پورشه را به دلیل برآورده نکردن استانداردهای گازهای خروجی آلاینده و آلودگی صوتی وارد کشور نکرد. بعلاوه این کشور بعد از رسوایی کارخانه فولکس‌واگن آزمایشات و تست‌های بیشتری را خودش برای ارائه مجوز ورود به کشورش انجام می‌دهد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا