مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی از نسل جدید کراس اور سئات آرونا در برف!

همان‌طور که می‌دانید سئات یکی از زیرشاخه کمپانی معظم فولکس‌واگن است اما برند سئات فاصله زیادی تا تبدیل‌شدن به یکی از برندهای موفق فولکس‌واگن دارد. البته در سال‌های اخیر، سئات اوضاع بهتری نسبت به قبل پیداکرده است. این برند کمی دیر به فکر ساخت شاسی‌بلند افتاد. این سگمنت اکنون یکی از پرطرفدارترین ها در بازار است. می‌توان شاسی‌بلند آتکا را نخستین تلاش سئات برای این امر دانست. آتکا شباهت زیادی به برادران خود یعنی فواکس واگن تیگوآن و اشکودا Yeti دارد.

آرونا در سگمنت B کراس اور قرارگرفته و بر پایه سوپر مینی ایبیزا ساخته خواهد شد واحتمالا ویژگی‌های زیادی از ایبیزا به ارث می‌برد. درحالی‌که نسل پنجم ایبیزا در اسفندماه و در نمایشگاه ژنو سوئیس رونمایی می‌شود، معرفی آرونا به نمایشگاه فرانکفورت در شهریور موکول شده است.

۲۰۱۸-seat-arona-spy-photo-1

این خودرو بر روی پلتفرم MQB فولکس‌واگن ساخته شده و طیف وسیعی از موتورهای توربوشارژ دار ۳ و ۴ سیلندر به همراه گیربکس دستی و گیربکس اتوماتیک DSG را برای انتخاب عرضه می‌کند. مشخص نیست این کراس آور به‌صورت دیفرانسیل جلو و یا در نسخه‌های گران‌تر به‌صورت ۴ چرخ محرک عرضه می‌شود، اما احتمال عرضه فقط به‌صورت دیفرانسیل جلو بیشتر است.

حالا نسخه پروتوتایپ آرونا با پوشش بسیار شدید در هنگام آزمایش‌های زمستانی شکار شده و از این تصاویر می‌توان برداشت کرد که آرونا، نسخه بزرگ‌شده ایبیزا با بهره‌گیری از برخی مشخصات آتکا خواهد بود.

۲۰۱۸-seat-arona-spy-photo
باید اشاره‌کنیم «آرونا» نام جزیره‌ای کوچک در مجموعه جزایر قناری است. و سئات تصمیم گرفته که ساخت این خودرو را در کارخانه واقع در بارسلون خود به انجام برساند.

ظاهراً سئات در حال کار بر روی شاسی‌بلند دیگری است که مجموعه SUV های سئات را کامل‌تر کند که در ماه‌های پایانی سال ۲۰۱۷ معرفی می‌شود. این خودرو اشتراکات زیادی با اشکودا کودیاک و فولکس‌واگن تیگوآن Allspace داشته و در دو نسخه ۵ صندلی و ۷ صندلی عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا