مکمل بنزین
گوناگونخبر

خواب و خیال زیبای طراحان برای نسل آینده ماشین زمان؛ دلورین DMC-12!

شاید خیلی‌ها اسم کمپانی خودروسازی دلورین یا به اختصار DMC را نشنیده باشند. شرکتی که در سال ۱۹۷۵ میلادی توسط یک مهندس آمریکایی شاغل در جنرال موتورز، یعنی جان دلورین تاسیس شد. البته عدم ناشناخته ماندن این شرکت به دلیل فعالیت بسیار محدود و مشکلات متعدد مالی آن بازمی‌گردد به‌طوریکه مالک آن در سال ۱۹۸۲ میلادی اعلام ورشکستگی کرد. اما در همین زمان کوتاه، دلورین با تولید یک خودروی فوق‌العاده خاص و متفاوت باعث شگفتی بسیاری شد.

درواقع تمامی شهرت امروز این شرکت به خاطر تولید مدل بسیار موفق DMC-12 است که یک خودروی اسپرت دونفره کوپه با درب‌های باله‌ای شکل بود. به دلیل نوع طراحی و همینطور فرم درب‌های آن، به این خودرو لقب محصولی از آینده را داده بودند و حتی به خاطر شهرت و محبوبیت بالا، در فیلم علمی – تخیلی “بازگشت به آینده” از آن بعنوان ماشین زمان، استفاده شد. البته درکنار طراحی خاص این خودرو، مواردی همچون ساختار بدنه نوآورانه از جنس فایبرگلاس که با شاسی فولادی یکپارچه شده به همراه استفاده از پانل‌های بدنه بهبود یافته از جنس فولاد ضد زنگ، جنبه‌های دیگری از برتری آن در مقایسه با با دیگر محصولات تولیدی آن زمان محسوب می‌شدند.

delorean-dmc21-concept

در سال ۲۰۱۵ میلادی، گروهی با سرمایه‌گذاری گسترده مجددا سعی کردند تا DMC را احیا کنند و پشتیبانی محصولات فعلی، که بیش از ۳۰ سال از تولید آنها گذشته را برعهده بگیرند. خبر خوش برای علاقه‌مندان به دلورین این بود که این گروه با وعده تولید نسل جدید DMC-12 کار خودشان را شروع کرده و چندی پیش نیز برای عرضه خودرو تا پایان سال ۲۰۱۷ میلادی اعلام آمادگی نمودند.

delorean-dmc21-concept1

در این میان یک طراح خوش ذوق اکراینی که از طرفداران مدل قدیمی DMC-12 است، با ارائه یک مدل ذهنی از طراحی نسل جدید این خودرو، چشم‌انداز خود را ترسیم نموده است. وی که اسم مدل جدید را DMC21 گذاشته، سعی کرده تا در ارائه طرح خود بسیاری از المان‌ها و نشانه‌ها را از روی نسخه اصلی الگوبرداری کند. در قسمت جلویی این خودروی گرافیکی، از همان طرح جلوپنجره افقی مشبک استفاده شده و چراغ‌های نارنجی رنگ پایین آن به خوبی یادآور نسل اول دلورین است. در طراحی فرم چراغ‌های جلو که در پشت جلوپنجره مخفی شده‌اند، دقبقا از همان مدل دوتایی قدیمی تبعیت شده که این را بعد از روشن شدن آنها می‌توان فهمید.

delorean-dmc21-concept2

همین داستان را می‌توان دقیقا در طراحی قسمت پشتی نیز مشاهده کرد. فرم هواکش و بادگیرهای مجموعه موتور و نسخه به‌روز شده چراغ‌های عقب در کنار دیفیوزر اسپرت، جذابیت خوبی را برای این قسمت فراهم کرده‌اند. اما چیزیکه بیش از همه طرح فعلی را به نسخه اصلی متصل کرده، استفاده از همان درب‌های باله‌ای شکل معروف است. طراح این تصاویر رندرشده، در توضیحات خود به برقی بودن این کوپه فست‌بک اشاره کرده و اینکه امیدوار است تیم طراحی مجموعه دلورین، برای نسل جدید از ایده‌های او نیز بهره بگیرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا