مکمل بنزین
گوناگونخبر

نسل جدید نیسان لیف با فناوری خودران ProPilot به‌زودی از راه می‌رسد!

کمپانی ژاپنی نیسان چند روز قبل و درخلال برگزاری نمایشگاه CES 2017، اعلام کرد که به زودی از نسل جدید خودروی برقی خود، یعنی لیف (Leaf) رونمایی می‌کند. اما چیزیکه باعث شد تا این خبر اهمیت بیشتری پیدا کند، تایید رسمی مجهز شدن این خودروی جدید به فناوری انحصاری ProPilot نیسان است. با استفاده از این فناوری، خودرو در مسیرهایی طولانی و یکنواخت، مثل بزرگراه، به صورت خودران و بدون نیاز به هدایت راننده، در یک لاین مشخص حرکت می‌کند. در این سیستم فعلا امکان جابه‌جایی خودکار بین خطوط وجود ندارد و فقط با سنجش فاصله از موانع جلویی، مواردی همچون فرمان، پدال گاز و ترمز به صورت خودکار و هوشمند کنترل می‌شوند.

nissan-leaf-with-sam-autonomous-driving-rear-three-quarters

این قابلیت برای اولین بار در تابستان سال گذشته میلادی در مینی‌ون نیسان سرنا مورد استفاده قرار گرفت. این شرکت که فناوری موردنظر را به صورت مرحله به مرحله توسعه می‌دهد، قرار است نسخه نهایی را با قابلیت حرکت بین خطوط تا اواخر سال 2018 میلادی عرضه کند. نیسان هنوز به‌طور رسمی هیچ تیزر تبلیغاتی و یا جزئیات فنی از نسل جدید لیف منتشر نکرده اما طی مصاحبه‌ای که در کنفرانس خبری نمایشگاه اتفاق افتاد، مدیر ارشد بخش تحقیقات و مهندسی پیشرفته این شرکت در پاسخ به سوالی که پیرامون رقابت نسل جدید این خودرو با شورولت بولت پرسیده شد، به اولویت کاهش هزینه تولید و قیمت تمام شده پایین اشاره کرد و اینکه امکان دارد قابلیت پیمایش 300 مایل مسافت با هربار شارژ برای لیف جدید محقق شود.

nissan-ids-concept-front-three-quarter

نسل فعلی نیسان لیف با توجه به استفاده از باتری 30 کیلووات ساعتی، می‌تواند حداکثر 110 مایل مسافت را طی کند. باتوجه به اینکه این خودرو از سال 2010 میلادی در حال تولید شدن است، بسیاری احتمال رونمایی از نسل جدید آن را در آینده‌ای بسیار نزدیک داده بودند که این مهم با توجه به صحبت مدیران این شرکت، به نوعی قطعی شد. همچنین شایعاتی وجود دارد مبنی‌بر اینکه طراحی مدل جدید براساس نسخه مفهومی IDS است، محصولی که بعنوان سمبل آینده خودروهای خودران و برقی نیسان در نمایشگاه توکیو به معرض نمایش درآمده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا