مکمل بنزین
گوناگونخبر

گروه پلاریس خط تولید موتورسیکلت ویکتوری را متوقف کرد!

زمانیکه یک تولید کننده وارد بازار رقایت و تولید می‌شود، اولویت اصلی و بسیار مهم آن باید انتخاب بخش فعالیتی و همینطور رقبای اصلی باشد. درواقع بی‌گدار به آب زدن و سرشاخ شدن با برخی کهنه کارهای بازار، نتیجه‌ای جز شکست برای برندهای جدید و تازه واردها دربر نخواهد داشت. گروه صنعتی پلاریس (Polaris) یکی از شرکت‌های مطرح و با سابقه آمریکایی در زمینه تولید خودروهای برف‌رو، چهار چرخ‌های همه‌جارو (ATV) و وسایل نقلیه الکتریکی کوچک است که از سال 1954 میلادی فعالیت رسمی خودش را آغاز کرد. این شرکت در سال 1998 میلادی تصمیم گرفت تا یک زیرمجموعه در حوزه موتورسیکلت را به خط تولیدات خود اضافه کند.

15493709_10150776910679955_6787766755389086591_o

بنابراین در این سال، برند ویکتوری (Victory) توسط پلاریس خلق و شروع به تولید موتورسیکلت کرد. اما این شرکت بسیار بلندپروازانه به این حوزه قدم گذاشت به طوریکه درهمان ابتدا برند بسیار مطرح هارلی دیویدسون را برای رقابت انتخاب کرد. تولیدات اصلی این شرکت همگی در کلاس موتورسیکلت‌های سنگین وزن و عظیم الجثه آمریکایی بود. تا سال 2012 میلادی، وضعیت تقریبا خوب دنبال می‌شد و سهم بازار و سود خالص این شرکت روبه رشد و مثبت بود. اما همانطورکه در ابتدا توضیح داده شد، برندهای قوی و مطرح که به نوعی رهبری بازار را در دست دارند معمولا اجازه خودنمایی بیشتر را به تازه واردهای کم تجربه نمی‌دهند و سریعا وارد عمل می‌شوند. بنابراین بعد از اعمال سیاست‌های هارلی دیویدسون و رقبای دیگر، وضعیت ویکتوری به سمت و سوی تحلیل رفت.

412815_432024299954_321154958_o

براساس گزارشات مالی و تولیدی که توسط این شرکت منتشر شده، در سال 2015 میلادی، شرایط تولید و فروش آن به بدترین حالت خود رسید و نمایندگان فروش ویکتوری به‌طور میانگین فقط 20 دستگاه موتورسیکلت را در طول سال ‌فروختند. پلاریس از ضرر مالی بسیار بالای خود در سه سال گذشته خبر داده و اینکه برند ویکتوری به یک شرایط کاملا زیان‌ده رسیده است. نتیجه این مشکلات مالی این شد که پلاریس سرانجام در ژانویه 2017 میلادی، رسما خط تولید موتورسیکلت در شرکت زیرمجموعه ویکتوری را متوقف کرد. این گروه صنعتی در زمان اوج تولیدات و سوددهی، یعنی در سال 2011 میلادی، یک شرکت تولید موتورسیکلت آمریکایی با عنوان Indian Motorcycle که درحال ورشکست شدن بود، را خریداری کرد.

2016-roadmaster-in-indian-motorcycle-red-and-ivory-cream

حالا پلاریس اعلام کرده که قصد دارد تمرکز خود را برروی این برند که قدمت طولانی و اعتبار بالاتری دارد، معطوف کند و متخصصان و مهندسین خبره‌ای را برای موفق شدن و جبران خسارت‌های مالی گذشته به خدمت بگیرد. همچنین گفته شده که برند ویکتوری که اخیرا توسعه ‌موتور سیکلت‌های برقی با عنوان Victory Empulse را دربرنامه کاری خود داشت، بعد از یک تغییر برند، در همین حوزه و به صورت کاملا تخصصی به فعالیتش ادامه خواهد داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا