مکمل بنزین
خبر

منتظر BMWهای تمام الکتریکی سری M باشید!

همان‌طور که می‌دانید، اتومبیل‌های الکتریکی به‌سرعت در حال رشد هستند و حضور آن‌ها روزبه‌روز در بازار، پر رنگ‌تر می‌شود. اما دراین‌بین بسیاری از کمپانی‌های معروف خودروسازی، در حال توسعه خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبرید خود هستند. حالا خبرهایی از کمپانی بی‌ام‌و مبنی بر ساخت خودروهای تمام الکتریکی به گوش می‌رسد.

رئیس بخش پرفورمنس بی‌ام‌و، «فرانک ون میل»، می‌گوید: حضور بی‌ام‌وهای تمام الکتریکی سری M در بازار اجتناب‌ناپذیر است.

08-2015-bmw-i8-fd-1
آقای میل، در نمایشگاه دیترویت در پاسخ به پرسشی مبنی بر عرضه اتومبیل تمام الکتریکی توسط بی‌ام‌و بیان نموده: «این اتفاق به‌زودی خواهد افتاد اما نمی‌توان تاریخ دقیقی برای آن مشخص نمود. مشکل اصلی دراین‌باره، اندازه و وزن بالای موتورهای الکتریکی است که استفاده از آن‌ها را در خودروهای عملکردی کمی دشوار می‌کند

برای پر کردن فاصله بین خودروهای درون‌سوز و تمام الکتریکی در سری M، ابتدا باید به سراغ نسخه‌های پلاگین هیبرید برویم که پرفورمنس و عملکرد خودرو را در اولویت قرار می‌دهد. «در حال حاضر قابلیت روشن و خاموش نمودن خودکار موتور، به سری M آمده و قدم بعدی الکتریکی سازی این خودروهاست. در انتها هدف ما ساخت خودروی تمام الکتریکی است.»

BMW-i8-and-i3-pubilc-chargers-Melrose-Arch-Johannesburg-2

باید بخوانید: فیس لیفت بی‌ام و i8 با قدرت بیشتری سال آینده باز می‌گردد!

میل اضافه می‌کند: «البته ما با کار بر روی پروژه سری i درحال‌توسعه تکنولوژی باتری‌ها، کاهش وزن آنها و نیز سیستم خنک کننده جدید هستیم تا زمان مناسب برای تمام الکتریکی شدن فرا برسد

اما آقای میل، احتمال ساخت نسخه M از i8 را رد کرد. او می‌گوید: «دو زیرشاخه ب ام و یعنی M و i تعامل خوبی با یکدیگر برای ایجاد تکنولوژی‌های جدید دارند اما این موضوع، ارتباطی به اهداف بلندمدت ما ندارد چراکه سری M بخش موتور اسپرت بوده و گروه i، بر روی بهره‌وری و بازده بالا تمرکز دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا