مکمل بنزین
گوناگونخبر

فیس‌لیفت تویوتا پریوس C با چهره جدید وارد بازار می‌شود!

یکی از خودروهای سبز با سابقه طولانی (حدود ۲۰ سال) قرار گرفتن در خط تولید تویوتا پریوس است، این خودرو در دو طرح سدان (۴ درب) و هاچبک (۵ درب) تولید می‌شود. در سال ۲۰۱۱ تویوتا خانواده پریوس را با اضافه کردن دو مدل پریوس V (هاچبک واگنی) و پریوس C (هاچبک ساب‌کامپکت) گسترش داد. خانواده پریوس یکی از پر فروش‌ترین خودروهای هیبریدی در جهان بوده‌اند به طوریکه از سال ۱۹۹۷ تا آوریل سال گذشته میلادی ۹ میلیون دستگاه خودروی هیبریدی به فروش رفته‌ که سهم فروش خودروهای پریوس ۵.۷ میلیون دستگاه (۶۳ درصد فروش) بوده‌است.

امسال این کارخانه ژاپنی برای بالا نگه داشتن فروش خودروهای پریوس C در آمریکا فیس‌لیفت جدیدی که اسپرت‌تر و ایمن‌تر از مدل‌های قبلی است را روانه بازار کرده‌است. این کمپانی خودروی کوچک پریوس C را ۵ سال پیش وارد بازار آمریکا کرد که با استقبال خوبی روبرو شد.toyota priusq

طرح شش ضلعی سپر جلو و نوارهای مشکی دور چراغ‌های مه‌گیر جلو چهره‌ای جذاب‌تری به پریوس C مدل ۲۰۱۷ داده، به علاوه در عقب خودرو پایین سپر مشکی رنگ هست که هماهنگی بین اجزای خودرو را نشان می‌دهد. تمام مدل‌های جدید دارای رینگ‌های آلومینیومی هستند، در حالیکه در مدل‌های قبلی این گزینه یکی از امکانات انتخابی برای خریدار بود. یکی دیگر از تغییرات موجود در پریوس C به کارگیری تکنولوژی ایمنی سنسور C هست؛ این تکنولوژی سیستم ترمزگیری در مواقع ضروری همانند تصادفات را حتی اگر خودرو سرعت ۱۳۷ کیلومتر بر ساعت داشته باشد را فعال کرده، بطوریکه ابتدا سیستم آژیر می‌زند و بعد سرعت خودرو را به کمتر از ۳۱ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. به علاوه اگر راننده از مسیر رانندگی خود خارج شود سیستم هشدار صدا وی را با خبر می‌سازد. یکی دیگر از ویژگی‌های جالب ایمنی این خودرو سیستم اتوماتیک روشن و خاموش کردن چراغ نور بالا برای رانندگی در شب است.2017-toyota-prius-c-2

پیشرانه مدل ۲۰۱۷ همانند مدل‌های قبلی ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری با قدرت ۷۳ اسب بخار و گشتاور ۸۲ پوند-فوت است که با اضافه شدن موتور برقی قدرت کلی این خودرو به ۹۹ اسب بخار می‌رسد. مصرف سوخت شهری و جاده‌ای به ترتیب ۴.۹ و ۵.۴۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و اگر تنها از پیشرانه برقی استفاده شود با یک بار شارژ کامل می‌توان با سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت رانندگی کرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا