مکمل بنزین
گوناگونخبر

با 10 مورد از بهترین سدان‌های لوکس دنیا آشنا شوید

امروزه اگر نگاهی به سبد محصولا تولیدی بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا بیاندازید، حتما حد و مرز مشخصی بین کلاس‌ها و مدل‌های ارائه شده مشاهده می‌کنید. شاید موردی که بین خیلی از این شرکت‌ها مشترک بوده و به خوبی جلب توجه می‌کند، تمرکز ویژه به ارائه یک کلاس لوکس از خودروها باشد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای داشتن یک خودروی سرعتی و سوپر اسپرت، مبالغ زیادی را بپردازند تا نهایت لذت راحتی و آسایش را در هنگام رانندگی تجربه کنند. درواقع خیلی‌ها دوست ندارند با سرعت بالای 300 کیلومتر برساعت رانندگی کنند ولی درعوض داشتن یک خودروی لوکس مجهز به حداکثر امکانات رفاهی، جزء اولویت‌های آنها محسوب می‌شود. در دنیای خودروها، مدل‌های بسیاری را می‌توان نام برد که در راستای این نیاز مشتریان تولید شده‌اند. اما در بین آنها برخی مدل‌ها از مابقی بهتر و کاملتر ظاهر شده‌ که در ادامه قصد داریم به 10 نمونه در کلاس سدان، اشاره داشته باشیم.

1- رولزرویس گوست

Rolls-Royce-Ghost-768x576

زمانیکه صحبت از خودروی لوکس به میان باشد، حتما ردپایی از تولیدات کمپانی انگلیسی رولزرویس نیز به چشم می‌خورد. یکی از خودروهایی که بعنوان نمادی کامل از لوکس بودن و اشرافی‌گری از آن یاد می‌شود، رولزرویس گوست است. خودرویی که درکنار امکانات فوق العاده پیشرفته، از دنیای مهندسی مدرن حرف می‌زند. همه چیز در عین سادگی، از بهترین کیفیت ممکن ساخته شده تا بالاترین حس راحتی را منتقل کنند. کف پوش‌های از جنس پارچه کشمیری درکنار روکش چرم خاص استفاده شده در صندلی‌ها و فضای داخلی، ترکیبی منحصر به فرد را ایجاد کرده‌اند. شاید درب‌هایی با فرم بازو بسته شدن کالسکه‌ای، بعنوان بخش فراموش نشدنی این خودرو، همیشه در ذهن‌ها باقی بماند. اما در این خودرو همه چیز در راحتی خلاصه نشده چراکه پیشرانه قدرتمند 12 سیلندری و مجهز به دو توربوشارژر آن، به راحتی بسیاری از سوپر اسپرت‌ها را به چالش می‌کشد.

2- آئودی A7

2015-Audi-S7-Quattro-PLACEMENT-626x382

یکی دیگر از خودروهای لوکس که از لحاظ ظاهر و امکانات بسیار فریبنده و عالی ظاهر شده، اما درعین حال هزینه داشتن آن در حد رولزرویس یا دیگر برندهای لوکس نیست، آئودی A7 نام دارد. این خودرو از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها، بین دو مدل محبوب A6 و A8 قرار می‌گیرد اما طراحی ظاهری و استایل آن به مراتب بهتر و زیباتر است. این خودرو در سال‌های 2011 و 2012 میلادی، جوایز بسیار ارزشمندی را از مجله‌های معتبری همچون AutoWeek، Esquire و Automobile دریافت کرده و از این لحاظ اعتبار بالایی برای آن ایجاد شده است. آئودی A7 با قدرت 340 اسب بخاری و قیمت پایینتر از 69 هزار دلار، بعنوان گزینه‌ای ایده‌آل برای لوکس پسندان محسوب می‌شود.

3- پورشه پانامرا

Porsche-Panamera-768x432

زمانیکه پورشه پانامرا معرفی شد، بسیاری از کارشناسان در این موردکه این خودرو می‌تواند بازار خودروهای سدان لوکس را متحول کند، اتفاق نظر داشتند. این خودرو که به یک پیشرانه 6 سیلندر 3.6 لیتری مجهز شده، قدرتی در حدود 310 اسب بخار را به نمایش می‌گذارد. بیشتر قابلیت‌های فنی موجود در پانامرا، از نسخه اسپرت 911 به خدمت گرفته شده‌اند. روند تقاضا برای این سدان لوکس، بسیار بالا و درحد یک رکورد بود چراکه بلافاصله بعد از عرضه در بازارهای آمریکا، کشورهای بسیاری برای عرضه کردن آن به صف خرید ملحق شدند. طراحی متفاوت آن در مقایسه با دیگر خودروهای پورشه و فضای داخل کابین بسیار بزرگ و پر از امکانات متنوع، برگ برنده‌ای برای پانامرا بود.

4- مرسدس بنز S550

Mercedes-Benz-S-768x480

مرسدس بنز کلاس S یکی از معروفترین خودروهای لوکسی است که تا به حال تولید شده و در بسیاری از مراسم تشریفاتی از آن استفاده می‌شود. مدل S550 تمامی ویژگی‌ها و امکانات نسخه S350 را در خود جای داده اما با این تفاوت که از لحاظ قدرت و سرعت بالاتر ظاهر شده است. فرمان چندمنظوره چرم و چوب، فضای داخل کابین دست‌ساز و مزین به تزئیات باکیفیت و نورپردازی داخلی، بهترین حس و حال اشرافی را به سرنشینان منتقل می‌کنند.

5- لکسوس LS460

Lexus-LS-768x432

برند لکسوس را می‌توان بعنوان یک نقطه عطف در دنیای خودروهای لوکس تلقی کرد. تمامی محصولات این شرکت از لحاظ امکانات و کیفیت در بالاترین سطح ممکن قرار دارند اما گل سرسبد آنها سری LS است. شاید قدرت LS460 به نسخه LS600 نرسد اما از لحاظ امکانات و قابلیت‌ها، با قیمتی پایینتر، درهمان سطح قرار می‌گیرد. پیشرانه این خودرو عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و همین باعث شده تا مشکلی همچون صندوق عقب نسبتا کوچک، به چشم نیاید. این خودرو با قیمت بسیار رقابتی 76 هزار دلار، پیشنهاد جذابی برای لوکس سواران است.

6- استون مارتین Rapid S

Aston-Martin-Rapide-S-768x511

استون مارتین در سال 2010 میلادی از یک مدل سدان چهار درب و لوکس تحت عنوان رپید رونمایی کرد. این خودرو که ادامه دهنده راه نسخه قدیمی و دست‌ساز Lagonda Rapide است، به‌خوبی توانسته جایگاه خود را در رده خودروهای لوکس عملکردی باز کند. رپید S که نسل دوم از این خودرو است، با پیشرانه 12 سیلندری و قدرت 550 اسب بخار، می‌تواند به سرعتی بالاتر از 300 کیلومتر برساعت برسد که این یک رکورد در محصولات سدان محسوب می‌شود.

7- جگوار XS

Jaguar-XJ-768x386

شاید جگوار XS را نتوان هم‌رده برخی از مدل‌های ارائه شده در این لیست قرار داد، اما با درنظر گرفتن مشخصات فنی و رفاهی آن، مطمئنا نظر شما تغییر می‌کند. پیشرانه 8 سیلندر توانمند و مجهز به سوپرشارژر و همینطور بهره‌مندی از سیستم پیشرفته چهارچرخ متحرک، فقط بخشی از نقاط قوت جگوار XS هستند. فضای کابین بسیار مجلل و بزرگ با طراحی زیبا، این خودرو را بسیار جذاب کرده است. ترکیب قدرت با امکانات لوکس و سطح بالا، درکنار قیمتی باورنکردنی، جگوار XS را به انتخابی منطقی تبدیل کرده است.

8- بنتلی Flying Spur

Bentley-Flying-Spur

اگر طراحان بنتلی کمی در طراحی ظاهری و جنبه‌های فیزیکی Flying Spur بیشتر متمرکز می‌شدند، مطمئنا در این رده قیمتی می‌توانست هم سطح یا حتی بهتر از رولزرویس گوست ظاهر شود. بازطراحی این خودرو اصلا موفقیت آمیز نبوده و فرم سدان آن، حس خوبی را از لحاظ لوکس بودن منتقل نمی‌کند. اما روی‌هم رفته با درنظر گرفتن امکانات و توانمندی‌های فنی، یکی از مدل‌های محبوب است.

9- بی‌ام‌و سری 7

bmw_lead_2_7series

گل سرسبد تولیدات سدان کمپانی بی‌ام‌و، به سری 7 ختم می شود. این خودرو که حالا نسل ششم از آن وارد خیابان ها شده، دریایی از امکانات و فن آوری های نوین را ارائه کرده است. بی‌ام‌و برای رقابت با کلاس S مرسدس و آئودی A8 سعی کرده تا بهترین قابلیت ها را در این خودرو فراهم کند. انواع پیشرانه ها به همراه پلاگین هیبریدی، حق انتخاب متنوعی را از بعد فنی در اختیار خریداران قرار می دهد.

10- کادیلاک XTS

2013-Cadillac-XTS-103

خودروهای آمریکایی از قدیم به رانندگی نرم و راحت و امکانات رفاهی بالا معروف بودند. کادیلاک بعنوان یکی از خودروسازان معروف همواره سعی کرده تا این روند را ادامه دهد. کادیلاک XTS را می‌توان یکی از مقرون به صرفه‌ترین خودروهای لوکس تولید شده درنظر داشت که شاید از لحاظ رانندگی راحت، فضای جادار و نرمی اتاق، جزء بهترین‌ها باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مقالتون اشتباه داره ایودی آ۸ و مایباخ و مولسان اسپید و جگوار ایکس جی آر باید میومدن که نیومدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا