مکمل بنزین
گوناگونخبر

رونمایی از قایق لوکس لکسوس با قدرت ۸۸۵ اسب بخار!

هفته گذشته لکسوس قایق سوپر لوکس خود را به آب‌های میامی انداخت و جزئیات آن را منتشر کرد. به نظر می‌رسد این کارخانه ژاپنی زیرمجموعه تویوتا می‌خواهد وارد صنعت دریایی شود ولی استراتژی اولیه این کارخانه ساخت قایق‌های لوکس خواهد بود که بنا به سفارشات مشتریان ساخته خواهد شد.

قایق اسپرت لکسوس ۱۲.۷ متر طول دارد و مجهز به عرشه گرد و کشیده مسی و سفید رنگ است که آب‌های دریا را به کنار می‌راند و به جلو حرکت می‌کند. این قایق مفهومی بر اساس بدنه دلفین طراحی شده که بسیار زیبا و فریبنده است. روبروی صندلی کاپیتان قایق نمایشگر لمسی رنگی با ناوبری جی‌پی‌اس، نمودارهای دیجیتال، صفحه رادار و سونار زیرآبی قرار دارد. پایین‌تر از عرشه مبل چرمی بزرگی مکانی را برای ۶ سرنشین با سیستم سرگرمی کامل فراهم کرده که در کنار آن آشپزخانه و دستشویی به همراه دوش تعبیه شده‌است.lexus-sport-yacht-concept-2

جنس این قایق مفهمومی از فیبر کربن است که بنا به گفته تویوتا باعث شده وزن‌ آن حدود ۱۰۰۰ کیلوگرم از قایق‌های با جنس فایبرگلاس با پلاستیک فشرده کمتر باشد. موتور قایق از دو موتور ۸ سیلندر ۵.۰ لیتری که در خودروهای تولیدی RC F یا LC 500 است، تشکیل شده که می‌تواند قدرتی برابر با ۸۸۵ اسب بخار (۶۶۰ کیلووات) را تولید کند و حداکثر سرعتی معادل ۷۹ کیلومتر بر ساعت را داشته باشد.lexus-sport-yacht-concept-8

قایق لکسوس محصولی از همکاری این کارخانه با دیگر کارخانه‌های در ارتباط با تویوتا بوده و ایده ساخت این قایق برای اولین بار توسط رئیس تویوتا (آکیو تویودا) در هنگام رانندگی یکی از قایق‌های Ponam به ذهنش خطور پیدا کرده‌است. بعد از آن وی تصمیم جدی برای ساخت قایق سوپرلوکس اسپرت و تفریحی با اسم لکسوس را می‌گیرد. طراحی و ساخت این قایق مفهمومی در کارخانه قایق‌سازی گروه Marquis-Carver در ایالت ویسکانزین آمریکا انجام می‌گیرد.

تویوتا از سال ۱۹۷۷ میلادی پا به عرصه صنعت دریانوردی گذاشت و در حال حاضر قایق‌های مختلفی را با نام برند Ponam تولید می‌کند. خط تولید قایق‌های Ponam یکی از پایه‌های اصلی دریانوردی ژاپن محسوب می‌شود. این کارخانه به تازگی کروز اسپرت ۲۸ سیلندری ۱۲ نفره را در اکتبر سال ۲۰۱۶ ساخت و روانه بازار جهانی کرد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا