مکمل بنزین
گوناگونخبر

جوجارو از سمت ریاست ایتال‌دیزاین کناره‌گیری کرد

چهره‌ی مشهور دنیای طراحی، جورجتو جوجارو پس از سال‌ها کار، کمپانی‌ خودش را رها و باقی سهام ایتال‌دیزاین را به شرکت آئودی واگذار کرد.

او اعلام کرد که مقام مدیریت افتخاری این شرکت را رها می‌کند تا زمان بیش‌تری را برای امور شخصی و علایقش در اختیار داشته باشد. وی قبل از رها کردن کمپانی‌اش ۹.۹ درصد سهام باقی‌ مانده‌اش را نیز در اختیار شرکت آئودی گذاشت.

lancia-megagamma
Lancia Megagamma concept

لازم به‌ذکر است که جوجارو قبل از این و در سال ۲۰۱۰، ۹۰.۱ درصد از سهام خودش را به شرکت آئودی فروخته بود. استدیو طراحی ایتال‌دیزاین بعد از این خرید ۲۰۰ نفر به کارکنانش افزوده و قرار است تا پایان سال میلادی جاری، ۵۰ نفر دیگر نیز اضافه بشوند.

او به عنوان رییس این شرکت ایتالیایی، خودرو‌های بسیاری را طراحی کرده که شاید برخی از‌ آن‌ها تاریخچه‌ خودروها را تغییر داده باشند. از مهم‌ترین طراحی‌های Giugiaro می‌توان به اولین فولکس‌واگن Golf، فیات Panda و لانچیا Megagamma اشاره داشت.

volkswagen golf mk
volkswagen golf mk

طراحی‌های او خودروهای مقرون‌‌به‌صرفه مانند فیات Uno، دوو Matiz و هیوندای Excel و خودروهای رده‌بالا مانند بی‌ام‌و M1 و چند مدل از مازراتی را دربرمی‌گرفتند.

البته خودروهای طراحی‌شده توسط او به همین موارد ختم نمی‌شود و مدل‌های اولیه لکسوس GS، فولکس‌واگن Passat، سوبارو SVX و لوتوس Esprit را نیز می‌توان در کلکسیون طراحی‌های او پیدا کرد. وی چهره‌ خودروهای جدیدتری مانند آلفا رومئو 159، نسل سوم سانگ‌ یانگ Korando و  سوزوکی SX4 را نیز به‌وجود آورده است.

bmw m1
bmw m1

جوجارو علاوه بر خدمت‌های فراوانی که در عرصه خودروها داشته است، نقش مهمی در طراحی‌ دوربین‌‌ها Nikon، تفنگ‌ها، موتورسیکلت و قطارها نیز ایفا کرده بود.

منبع

مهدی مهدیخانی

علاقه‌مند به دنیای تکنولوژی و به خصوص خودروها. امیدوارم از مطالب چرخان لذت ببرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا