مکمل بنزین
گوناگونخبر

تصاویر جاسوسی خبر از هیوندای i30 می‌دهند

تصاویری از هیوندای i30 هاچ‌بک نسل جدید منتشر شده است که این اتومبیل را در نزدیکی پیست نوربرگرینگ در حال انجام تست و آزمایش نشان می‌دهد تا در سال 2017 عرضه شود. نسل سوم این اتومبیل در حال توسعه است. طبق تصاویر این اتومبیل در زیر پوششی استتار شده است. i30 همانند برادر بزرگ‌تر خود یعنی i40 جلوپنجره‌ای 6 ضلعی و بزرگ خواهد داشت. کلید موفقیت i30 نسل جدید، عملکرد مناسب آن خواهد بود و رقیب اصلی این کره‌ای ولکس واگن گلف R است.

Hyundai_i30_هیوندای (3)
Hyundai i30 Spied Photo

هنوز مشخص نیست که دقیقا از چه موتوری در i30 استفاده خواهد شد، اما مسلم است که پیشرانه این اتومبیل حتما توربوشارژ خواهد بود. تکنولوژی‌هایی که در موتور اتومبیل i20 شرکت داده‌ شده و در WRC نیز وجود دارد، قرار است توسط بخش N Performance هیوندای در موتور i30 نسل جدید نیز بهره گرفته شود. اتومبیل i20-WRC از یک موتور 1.6 لیتری توربو بنزینی توانسته 296 اسب بخار قدرت بگیرد. پیش‌ از این، i30 از یک موتور 1.6 لیتری توربو بنزینی 183 اسب بخاری بهره می‌برد. به علاوه هیوندای به این اتومبیل مدلی هیبرید افزوده که از دو موتور بنزینی و الکتریکی بهره می‌برد.

Hyundai_i30_هیوندای (4)
Hyundai i30 Spied Photo

به‌احتمال‌ زیاد طراحی داخلی کابین i30 به الانترا عرضه‌شده در بازار آمریکا شبیه است و کابین، حسی اسپرت را القا خواهد کرد. تا جای ممکن سعی شده تا کلیدی بر روی کنسول وجود نداشته باشد، این بدان معناست که باید شاهد صفحه‌نمایش لمسی بزرگی برای تنظیم هر آنچه در خودرو موجود است، باشیم و همچنین کنسول وسط بار دیگر طراحی شده است.

Hyundai_i30_هیوندای (1)
Hyundai i30 Spied Photo

رانندگی با این اتومبیل حسی بهتر را نسبت به نسل قبل به سرنشینان و خصوصا راننده القا خواهد کرد. امکان دارد هیوندای نسخه‌ای بزرگ‌تر از i30 را فقط مخصوص بازار اروپا مانند ولکس واگن SV آماده کند. هیوندای i30 در بازارهای جهانی رقیبانی چون فورد فوکوس، سئات لئون و ولکس واگن گلف را پیش رو دارد که برای غلبه کردن بر آن‌ها باید قابلیت‌های بیشتری داشته باشد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا