Take a fresh look at your lifestyle.
َADS Temp مستطیل

احتمال تولید اولین خودروی سدان در کلاس A توسط مرسدس بنز

کمپانی بزرگ و مطرح مرسدس بنز این روزها حسابی سرش شلوغ است. این شرکت مدتی قبل با انتشار اخباری مبنی‌بر تولید یک ابرخودروی جدید با عنوان Project One و همینطور سری جذاب GLB، حسابی خبرساز شده بود. بعد از کلی حدث و گمان درمورد فعالیت‌های جدید این خودروساز آلمانی، به تازگی یک سوژه جدید هم به موارد قبلی اضافه شده که حسابی کنجکاوی علاقه‌مندان و طرفداران مرسدس بنز را برانگیخته است. در همین راستا، تحرکات تازه مرسدس بنز در زمینه نوآوری‌های جدید بخش طراحی این شرکت باعث شده تا نشانه‌هایی از معرفی محصولات جدید بوجود آید که شاید مهمترین آن، مربوط به تولید اولین سدان در کلاس A باشد.

Mercedes-Aesthetics-A3

چند روز قبل، تیم طراحی کمپانی مرسدس بنز با ارائه یک طرح مفهومی جدید که در قالب یک مجسمه تراشیده شده بود، به نوعی از زبان طراحی متفاوت و مدرن خود برای محصولات نسبتا کوچک یا به اصطلاح کامپکت در تمامی کلاس‌های تولیدی، رونمایی کرد. بر همین اساس، شایعات و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد برنامه آینده مرسدس برای تولید طیف متنوعی از خودروهای جدید شروع شد که نتیجه آن به اولین محصول سدان در کلاس A رسید. مرسدس بنز از سال 1997 میلادی که این کلاس را به سبد محصولات تولیدی خود اضافه کرد، تا به امروز سه نسل در کلاس خودروهای جمع و جور و در استایل هاچ‌بک را توسعه داده که از این جهت اضافه شدن یک مدل سدان به جمع این خانواده می‌تواند بسیار جذاب باشد.

Mercedes-Aesthetics-A4

این محصول جدید را نباید با نسل جدید و اسپرت شده CLA اشتباه گرفت چون به گفته کارشناسان، سدان کلاس A قرار است به‌طور مستقیم با خودروهایی همچون بی‌ام‌و سری یک سدان (نسخه مخصوص بازار چین) و آئودی A3 سدان رقابت کند. به احتمال خیلی زیاد، این محصول جدید برروی پلتفرم MFA2، که در خودروهایی همچون نسل جدید کلاس A، کلاس B، CLA و GLA نیز استفاده شده، توسعه یابد. از طرفی گفته شده که مرسدس بنز قبل از اینکه مدل تولیدی و نهایی از نسخه سدان کلاس A را رونمایی کند، تصمیم گرفته با ارائه یک مدل مفهومی از آن در نمایشگاه خودرو شانگهای 2017، یک زمینه سازی مناسب را برای ورود آن ترتیب دهد.

Mercedes-Aesthetics-A2

تا بازار شایعات داغ است بد نیست این را هم اضافه کنیم که شاید مرسدس بنز در آینده‌ای نزدیک یک محصول جدید هم در خانواده شاسی بلندهای کامپکت معرفی کند، که احتمالا در جایگاهی بالاتر از GLA قرار داشته و در دونسخه با طول محورهای متفاوت و به صورت 5 یا 7 نفره و با الهام گرفتن از طراحی نسبتا زمخت سری G کلاس، تولید شود. البته تمام موارد مطرح شده به صورت شایعه و گمانه‌زنی است و به صورت رسمی هنوز چیزی تایید نشده اما تجربه گذشته نشان داده که نباید ساده از کنار این شایعات گذشت چون بیشتر مواقع رنگ و بوی واقعیت به خود می‌گیرند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.