مکمل بنزین
گوناگونخبر

فارادی فیوچر در اوج قدرت‌نمایی، با دادخواهی 1.8 میلیون دلاری مواجه شد!

شاید خیلی از علاقه‌مندان به خودرو تا سال گذشته حتی اسم کمپانی دانش بنیان فارادی فیوچر را هم نشنیده بودند. اما حضور این شرکت نوپا در نمایشگاه CES 2017 و رونمایی از یک گونه جدید خودرویی، که به عقیده خیلی‌ها می‌تواند آغازگر یک تحول در این حوزه باشد، باعث شد تا بسیاری از عاشقان خودرو و فناوری، با فارادی فیوچر آشنا شوند. اسم این خودروی جدید برقی، هوشمند و متصل، FF 91 نام دارد که می‌تواند با بهره‌مندی از قویترین پیشرانه الکتریکی دنیا با خروجی 1050 اسب بخاری، عملکردی بی‌نظیر را در اختیار راننده قرار دهد به‌طوریکه شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت آن به کمتر از 2.4 ثانیه می‌رسد. اما ظاهرا فارادی فیوچر در اوج قدرت‌نمایی و شاخ و شونه کشیدن برای رقبایی همچون تسلا، همین ابتدای کار با یک مشکل مواجه شده که شاید اعتبار و آینده آن‌را خدشه‌دار کند.

faraday_1

براساس گزارشی که توسط وب سایت Jalopnik منتشر شده، فارادی فیوچر درحال حاضر با یک طرح دعوی قضایی و دادخواهی 1.8 میلیون دلاری مواجه شده است. شاکی اصلی این پرونده یک شرکت فعال در زمینه تولید محتوای بصری و خلق جلوه‌های ویژه حرفه‌ای با عنوان The Mill است. این شرکت براساس یکسری اسناد و مدارک معتبر مدعی شده که فارادی فیوچر حق‌الزحمه و پول قراردادی که بابت پیاده‌سازی و اجرای یکسری محتوای تبلیغاتی برای معرفی FF 91 که قرار بود در جریان رونمایی پیش از نمایشگاه CES و برای یکسری میهمانان و افراد سرشناس به صورت ویژه مورد استفاده قرار بگیرد، را پرداخت نکرده است. قسمت‌های اصلی این محتوی شامل بخش‌هایی همچون خلق تصاویری و ‌های سه بعدی (هولوگرافی)، افکت‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌شوند.

faraday_2

در این شکایت 6 صفحه‌ای، به این مورد اشاره شده که فارادی فیوچر به این گروه تبلیغاتی در قبال انجام این پروژه در ماه آگوست سال گذشته میلادی، وعده پرداخت 1.82 میلیون دلار پول به صورت سه قسط با مبالغ مختلف را داده بود اما اتفاقی که در عمل افتاده، فقط 20 هزار دلار بعنوان پیش پرداخت از کل این مبلغ به حساب The Mill واریز شده است. براساس اخبار منتشر شده در این‌باره، هنوز هیچ اظهار نظر رسمی از طرف دو شرکت برای روشن‌تر شدن موضوع صورت نگرفته و علی‌رقم پیگیری‌های مصرانه خبرنگاران، هیچکدام حاضر به مصاحبه نشده‌اند.

faraday_3

اگرچه به دلیل پرداخت نشدن مبلغ قرارداد، هیچ محتوایی برای پخش و اجرا در اختیار فارادی فیوچر قرار نگرفت، اما شرکت تبلیغاتی مدعی شده که باید هزینه ساخت آن به صورت تمام و کمال و طبق توافق انجام شده، پرداخت شود. درواقع فارادی فیوچر ملزم به پرداخت 1.8 میلیون دلار پول شده و این درصورتی است که درحال حاضر این شرکت با مشکلات مالی بسیار زیادی برای احداث کارخانه نوادا که حدودا یک میلیارد دلار تخمین زده شده، دست و پنجه نرم می‌کند و دائما این پروژه را به تعویق می‌اندازد. فارادی فیوچر بعد از نمایشگاه CES 2017 اقدام به پیش فروش FF 91 نموده و باید هرچه زودتر برای تولید انبوه آن چاره اندیشی کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا