مکمل بنزین
گوناگونخبر

جیپ هاوک هلکت شتابی برابر با مرسدس AMG GT خواهد داشت!

SUV جدید شرکت جیپ قرار است در نمایندگی فیات-کرایسلر لاس‌وگاس به نمایش عموم گذاشته شود، این خودروساز آمریکایی یک موتور 6.2 لیتری سوپر شارژ شده V8 هلکت را روی گرند چروکی هاوک قرار داده است تا این اتومبیل بتواند صفر تا صد را در 3.5 ثانیه طی کند که برابر با شتاب مرسدس AMG GT و 0.3 ثانیه سریع‌تر از پورشه کاین توربو S خواهد بود. این در حالی است که کاین نامبرده شده از یک موتور 4.8 لیتری توربوشارژ شده V8 بهره می‌برد که قدرتی معادل 570 اسب بخار داشته و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

jeep-grand-cherokee-srt1
Jeep Grand Cherokee Track Hawk

گرچه هنوز مشخصات دقیق گرند چروکی هاوک توسط جیپ اعلام نشده است، اما موتور V8 هلکت می‌تواند 707 اسب بخار و 881 نیوتن متر گشتاور بر روی اتومبیل‌های چلنجر و چارجر تولید کند. بنابراین انتظار می‌رود هاوک نیز قدرت و گشتاور خروجی یکسانی با این دو اتومبیل داشته باشد. گرند چروکی هاوک قرار است به‌صورت استاندارد از یک سیستم تمام چرخ متحرک بهره ببرد و بروز رسانی قابل‌ توجه‌ای برای نسخه SRT آن قرار است توسط جیپ ارایه شود که موتور 6.4 لیتری 8 سیلندر HEMI با آرایش V شکل می‌تواند 475 اسب بخار قدرت تولید کند.

اگر شما به هاوک علاقه‌مند شده‌اید پس باید هرچه زودتر عجله کنید چراکه شایعاتی منتشرشده مبنی بر اینکه فیات کرایسلر قرار است موتورهای هلکت و HEMI را از دور خارج کند و از این به بعد همانند فورد از موتورهای 4 و 6 سیلندر توربوشارژ در مدل‌های مختلف خود بهره ببرد.

متین نصیری

نویسنده چرخان و آی‌تی‌رسان، شیدای موتوراسپورت :)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا