مکمل بنزین
گوناگونخبر

انقلابی در بازار خودروهای برقی با معرفی Quant 40Volt

مدت زمان خیلی زیاد از معرفی خودروهای برقی مدرن نگذشته اما هرروز خبرهای متنوعی از توسعه محصولات جدید در این شاخه با یک نوآوری مدرن را شاهد هستیم. جالب اینجاست شرکت‌هایی که بیشتر از همه باعث ایجاد هیجان و جذابیت به این موارد شده‌اند، اکثر نوپا و دانش بنیان هستند که با یکسری ایده‌های کاملا بلند پروازانه پا به این حوزه گذاشته‌اند. اگر بواسطه خبرهای اخیر در مورد برند فارادای فیوچر، با این شرکت آشنا شده‌اید، حالا نوبت آن رسیده تا کمی با کمپانی نانوفلوسل (NanoFlowcell) آشنا شوید. این شرکت نوپا در سال 2013 میلادی و در کشور کوچک لیختن اشتاین با هدف تولید خودروهای برقی به‌طور رسمی کار خودش را شروع کرد.

NanoFlowCell_2

این شرکت تا به امروز چندین خودروی مفهومی با استایل سوپر اسپرت و بسیار پرقدرت را در این کلاس به نمایش گذاشته، که جدیدترین آن QuantF نام دارد و در نمایشگاه خودروی ژنو سال گذشته میلادی به معرض دید عموم قرار گرفت. حالا این شرکت دانش بنیان وعده داده تا یک محصول تولیدی با عنوان Quant 40Volt را از دل این مدل مفهومی توسعه دهد و در نمایشگاه ژنو سال جاری میلادی از آن رونمایی کند. این خودروی اسپرت قرار است برای اولین بار در دنیا از فناوری جریان سلولی سیار متغیر و قابل کنترل بهره‌مند شود که بواسطه آن یک منبع انرژی مستمر برقی در آن برقرار می‌شود.

NanoFlowCell_3

همچنین در خودروی برقی Quant 40Volt از یک مایع الکترولیتی موسوم به bio-ION، که توسط گروه تحقیقاتی نانوفلوسل توسعه یافته استفاده خواهد شد. به گفته محققان این شرکت، این مایع قابل اشتعال نبوده و بواسطه غیرسمی بودن، کاملا با محیط زیست سازگار است. اما خبر بسیار خوب درباره این مایع سوختی جدید، هزینه تولید پایین آن در مقایسه با بنزین است به طوریکه برای تولید و فرآوری هر لیتر از آن، فقط 10 سنت هزینه می‌شود. با پیاده سازی این فناوری جدید در Quant 40Volt، محدوده مسافتی قابل پیمایش توسط آن به بیش از 1000 کیلومتر می‌رسد.

NanoFlowCell_4

براساس اطلاعات موجود، این خودروی برقی از لحاظ عملکرد فنی درحد یک ابرخودرو ظاهر خواهد شد به طوریکه با بهره مندی از شش سلول با آرایش خطی و چهار موتور برقی با کارکرد ولتاژ پایین، می‌تواند به صورت ترکیبی قدرتی در حدود 760 اسب بخار را به معرض نمایش بگذارد. اگر تا به حال این موارد عنوان شده شما را به وجد نیاورده، مطمئنا مطلع شدن از شتاب 2.4 ثانیه برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت و همینطور حداکثر سرعت محدود شده 300 کیلومتر برساعتی این خودرو، شما را شگفت زده خواهد کرد.

NanoFlowCell_1

اما سوال اصلی اینجاست که آیا خودروی برقی Quant 40Volt با این مشخصات منحصر به‌فرد توسط نانوفلوسل به مرحله تولید نهایی می‌رسد یا صرفا یک نمایش مهیج و آزمایشگاهی است؟ این سوال بیشتر به این دلیل مطرح شده که نانوفلوسل تا به امروز چندین مدل هیجان‌انگیز و متفاوت را تولید کرده که همگی به صورت مفهومی و نمایشی بوده و تا به امروز خبری از نمونه تولید نهایی از آنها مطرح نشده است. اما به نظر می‌رسد که حتی اگر این شرکت نتواند چنین محصولی را به مرحله تولید تجاری برساند، می‌تواند فناوری توسعه یافته و انحصاری خودش را در اختیار خودروسازان مطرح دنیا قرار دهد و بدین ترتیب یک تحول را در زمینه عملکردی در این حوزه رقم بزند. به هرحال برای روشن شدن بهتر موضوع و یافتن پاسخ این سوالات، باید تا ماه آینده، یعنی زمان برگزاری نمایشگاه خودرو ژنو، منتظر بمانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا