مکمل بنزین
گزارشبرگزیده‌ها

رونمایی از شاسی بلند BYD SONG و سدان F3 New در ایران!

ساعاتی پیش در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو تهران، مجموعه کارمانیا به عنوان یکی از زیرمجموعه های کرمان موتور ,  و نماینده فروش محصولات کمپانی BYD چین، اقدام به رونمایی از دو خودروی جدید خود با نام‌های BYD Song و BYD F3 نمود.

این شرکت که پیش از این با خودروی شاسی بلند S6 در بازار کشور حضور داشت، به تازگی با معرفی محصولات جدید سعی دارد تا سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد. طبیعتا محقق شدن این امر با بهره گیری از خدمات کرمان موتور و شبکه نمایندگان گسترده این شرکت خیلی دور از انتظار نخواهد بود.

در ابتدا بازهم کارمانیا یک خودروی شاسی بلند BYD را برای حضار در مراسمی جالب و متفاوت رونمایی کرد.

SONG-3

SONG-2

BYD SONG یک شاسی بلند چینی است که با دارا بودن ارتفاع 1720 میلی‌متر این موضوع را به رخ سایر رقبای خود می‌کشد. سانگ از یک موتور 4 سیلندر با حجم 2000 سی سی به همراه توربو شارژ بهره می‌برد که می‌تواند تا 203 اسب بخار قدرت تولید کرده و گشتاوری برابر 320 نیوتن بر متر را نیز در اختیار راننده قرار دهد. کمپانی BYD  برای این محصول از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته دو کلاچه با فناوری DCT و قابلیت تیپ ترونیک استفاده کرده است.

از مهم‌ترین تجهیزات ایمنی این خودرو می‌توان به وجود ایربگ های راننده و سرنشین و همچنین ایربگ های جانبی و پرده‌ای، سیستم ترمز ABS و EPB، سیستم ایزوفیکس، و کمربندهای ایمنی سه نقطه‌ای صندلی‌های عقب اشاره کرد

اما باید بگوییم که این خودرو با انبوهی از امکانات رفاهی که این روزها در کمتر خودروی چینی یافت می‌شود، عرضه خواهد شد.

SONG-1

صندلی برقی راننده با قابلیت تنظیم در 8 حالت، حافظه صندلی راننده و آینه بغل، سانروف دو حالته و سقف پانورامیک، سیستم کروز کنترل، رینگ آلومینیوم 18 اینچی، تهویه مطبوع، باربند بالای خودرو، دو لوله اگزوز و سیستم مولتی از مهم‌ترین امکانات موجود بر روی این محصول است.

photo_2017-02-15_11-42-43 photo_2017-02-15_11-45-36

اما دیگر خودروی BYD که امروز توسط کارمانیا رونمایی شد، سدان F3 New بود. این محصول کمی ساده تر و در درجه ای پایین تر از Song قرار داشت که توسط حمید گودرزی بازیگر سینما و تلویزیون رونمایی شد.

F3-1 F3-2

این محصول با یک موتور 1.5 لیتری از نوع DOHC به همراه توان 107 اسب بخار و 145 نیوتون بر متر گشتاور عرضه شده است.این کمپانی چینی برای این محصول از یک گیربکس اتوماتیک 6 سرعته با کلاچ دوبل DCT همراه با قابلیت تیپ ترونیک استفاده کرده است. البته نوع گیربکس دستی این خودرو نیز هم‌زمان عرضه خواهد شد. مصرف سوخت این خودروی چینی برابر 5.9 لیتر در هر 100 کیلومتر است که می‌توان میزان مصرف مناسبی باشد.

از مهم‌ترین تجهیزان ایمنی این خودرو می‌توان به 2 عدد ایربگ جلو، سیستم ترمز ABS و EBD، سنسور پارک و سیستم ضد سرقت اشاره کرد.

همچنین این محصول بایدو دارای امکانات و تجهیزات رفاهی معمولی چون سیستم دوربین دید عقب، سانروف دو حالته، چراغ هالوژن جلو، چراغ‌های LED عقب، تهویه مطبوع اتوماتیک و … اشاره کرد.

 

F3-3

محمد سعید بهمنی

فارغ التحصیل روابط بین الملل؛ عاشق ماشین با افتخار در خدمتم: ایمیل: Email: Saeid.bahmani@gmail.com اینستاگرام https://instagram.com/saeid.bahmaniii

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. byd song که خیلی امکانات خوبی داره ظاهر جلو پنجره مسخره ای داره! معلومه byd حالا حالاها کار داره با بتونه یه طراحی زیبا و مخصوص خودشو داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا