مکمل بنزین
گوناگونخبر

شاسی‌بلند لندویند E36 در مقابل دوربین ظاهر شد!

شرکت لندویند چین به‌عنوان یک برند کپی‌کار چینی شناخته می‌شود که به‌نظر نمی‌رسد قصد داشته باشد از خود ایده‌، پیاده‌سازی کند. این برند با هدف ارزان‌سازی خودروهای لوکس خارجی، کار کپی را انجام می‌دهد و از جمله هنرهای این شرکت می‌توان به شاسی‌بلند X7 اشاره کرد که یک کپی دقیق از رنجروور ایووک است. اما در حال حاضر این برند با ترکیب چند خودرو، یک شتر گاو پلنگ، به معنای واقعی پدید آورده است.

landwind-new-suv-5-660x493

E36 در نمای روبرویی، بخش‌های زیادی شبیه به خودروهای لکسوس دارد، در نمای جانبی خودرویی مانند لیفان x60 را مشاهده خواهید کرد اما در نمای پشتی با طرحی شبیه به خودروهای بی‌ام‌و روبرو خواهید شد. البته چراغ‌های پشت، شباهت‌هایی با محصولات کیا نیز دارند. از ظاهر آشنای این خودرو که بگذریم به پیشرانه خواهیم رشید. E36 یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و یک موتور ۱.۶ لیتری با ۱۲۰ اسب‌بخار قدرت عرضه خواهد شد. قیمت این خودرو از ۶۵.۰۰۰ یوآن آغاز و تا ۸۵.۰۰۰ یوآن ادامه خواهد داشت. بنابراین E36 به پول کشورمان ۳۷ الی ۴۹ میلیون تومان قیمت خواهد داشت.

هنوز تصویری از داخل این خودرو منتشر نشده اما باید اعتراف کنیم که این طرح که حاصل ترکیب چند خودرو با هم است، چندان بد نشده و بین بخش‌های مختلف آن هماهنگی وجود دارد و ظاهر اسپورت آن جلب توجه خواهد کرد البته لندویند از خود ابتکار به‌خرج داده و جلوپنجره مشبک لکسوس را در این خودرو با بخش‌های پلاستیکی، عوض کرده است.

علی شیرعلی بیک

مهندس مکانیک گرایش طراحی جامدات از دانشگاه آزاد تهران‌جنوب. علاقه مند به طراحی صنعتی مخصوصا خودرو. مترجم و نویسنده درحوزه خودرو، تکنولوژي و صنایع مرتبط

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

  1. نویسنده گرامی از بغل وتاحدودی پشت دقیقا کپی برداری از چانگانcs35 هست نه لیفان

    1. سلام، ممکن است شبیه به چند خودروی دیگر هم باشد که در سایت های چینی حتما چند نمونه پیدا خواهید کرد. من چندان با چانگان موافق نیستم چون ابعاد این خودرو بزرگتر از چانگان هست. به هر حال هر کس نظری دارد و محترم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا