مکمل بنزین
خبر

کانسپت FE Fuel Cell هیوندای را ببینید: آینده از نوع کره‌ای!

کمپانی هیوندای امسال در نمایشگاه خودروی ژنو 2017، از یک کانسپت ویژه با طرحی کاملا جسورانه رونمایی کرده است که نگاه اجمالی این کمپانی کره‌ای، به سیستم‌های سلول سوختی بوده و زبان طراحی جدیدی را معرفی می‌کند. کانسپت جدید هیوندای نسبت به مدل IX35، حدود 20 درصد سبک‌تر بوده که همین موضوع میزان بهره‌وری آن را تا 10 درصد افزایش داده و چگالی و توانمندی آن با توجه به نوع سوخت مصرفی حدود 30 درصد بیشتر شده است. کانسپت جدید هیوندای به تنهایی مسافتی معادل با 800 کیلومتر را طی خواهد کرد.

hyundai-fe-fuel-cell-concept

کانسپت FE Fuel Cell دارای باتری‌هایی قابل حمل بوده که به مانند یک تلفن همراه هوشمند شارژ خواهند شد. علاوه براین کانسپت FE Fuel Cell دارای یک فضای ذخیره‌سازی مناسب برای حمل یک اسکوتر برقی بوده که با استفاده از آن می‌توان در مناطق پرترافیک شهری رفت و آماد کرده و از ترافیک‌های سنگین فرار کرد.

hyundai-fe-fuel-cell-concept1

کانسپت FE Fuel Cell تلاش زیادی دارد که خود را با محیط زیست سازگار کند؛ بنابراین کمپانی هیوندای در محیط داخلی این خودروی زیبا از مرطوب کننده هوا برای بازیافت آب استفاده کرده است که به واسطه جریان انرژی هیدروژنی، هوایی پاک را برای سرنشینان کانسپت FE Fuel Cell فراهم می کند.

hyundai-fe-fuel-cell-concept3

hyundai-fe-fuel-cell-concept33

هیوندای علاوه بر معرفی انواع و اقسام فن‌آوری‌های به کار گرفته شده برای ساخت خودروهای خود و همچنین کانسپت FE Fuel Cell قول داده است که تا سال 2018 یک نمونه از مدل FE Fuel Cell را به تولید برساند.

hyundai-fe-fuel-cell-concept23

این سرعت عمل برای تولید یک خودروی هیدروژنی بی‌سابقه بوده و قابل ستایش است. نام دقیق و تجاری کانسپت جدید هیوندای هنوز اعلام نشده و ما فقط می‌دانیم که این خودرو از سیستم کمک راننده اختصاصی هیوندای با نام Hyundai Smart Sense بهره می‌برد.

hyundai-fe-fuel-cell-concept11

ظاهرا هیوندای برای طراحی کانسپت مذکور از یک پلتفرم جدید استقاده کرده و احتمال می‌رود که در جریان بازی‌های المپیک زمستانی سال 2018 میلادی که در پیونگ‌چانگ برگزار خواده شد، از این خودرو رونمایی شود.

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا