مکمل بنزین
گوناگونخبر

داچیا نسخه MCV ساندرو استپ‌وی را معرفی کرد!

کمپانی داچیا که از آن به عنوان بازوی کمکی کمپانی قدرتمند رنو در کشورهای در حال توسعه یاد می‌شود؛ امسال در نمایشگاه خودروی ژنو رسما از نسخه MCV مدل استپ‌وی محصولات خود رونمایی کرده است تا به این ترتیب، عضو جدیدی به خانواده (Sandero, Lodgy, Dokker) اضافه شود! تفاوت نسخه MCV مدل استپ‌وی با سایر برادرانش فقط به استفاده از فلاپ‌های پلاستیکی، روکش فلزی برخی از نقاط بدنه، سینی جلو و عقب و… خلاصه می‌شود.

dacia-logan-mcv-stepway2

فاصله بدنه نسخه MCV مدل استپ‌وی از سطح زمین نسبت به نسخه پیشین آن، حدود 50 میلی‌متر بیشتر شده و به 174 میلی‌متر رسیده است؛ اما متاسفانه خبری از سیستم AWD در نسخه MCV استپ‌وی نیست.

dacia-logan-mcv-stepway

ظاهر نسخه MCV استپ‌وی اندکی بهبود یافته و کمپانی داچیا برای زیباتر شدن آن از رینگ‌های 16 اینچی، جلو پنجره‌ای جدید و ریل‌های سقف استفاده کرده است.فضای داخلی نسخه MCV استپ‌وی تقریبا هیچ تفاوتی با سایر اعضاء خانواده استپ‌وی ندارد و تنها نکته قابل توجه آن را باید فضای بسیار بزرگ صندوق عقب در نسخه MCV استپ‌وی بدانیم که گنجایشی 573 لیتری دارد.

dacia-logan-mcv-stepway1

نسخه MCV استپ‌وی نسبت به سایر اعضاء خانواده‌اش از نظر فنی تغییر چندانی نداشته و با یک موتور سه سیلندر توربو با حجم 0.9 لیتر عرضه می‌شود. این موتور تنها 90 اسب‌بخار قدرت دارد و برای انتقال نیروی خود به چرخ‌ها، از یک گیربکس پنج سرعته دستی و یا اتوماتیک استفاده خواهد کرد. خریدارن نسخه MCV استپ‌وی برای بهره‌وری بیشتر و کاهش مصرف سوخت می‌توانند از موتور DCI 90 داچیا استفاده کنند. همچنین قرار است در برخی از کشورها، نسخه MCV استپ‌وی از گاز مایع یا LPG برای حرکت استفاده کند!

امین نقی زاده

از اواخر سال 94 به تیم نویسندگان چرخان پیوسته و از آن زمان تاکنون با نهایت علاقه و اشتیاق به همکاری خود با این تیم دوست داشتنی ادامه داده‌ام. همیشه در حال یادگیری هستم و هیچ گاه از مطالعه به دور نبوده و نخواهم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا