مکمل بنزین
مشاوره خریدبرگزیده‌ها

۳ خودرو که می‌توانید به جای پژو پارس در سایر نقاط دنیا بخرید

Best-Cars-instead-of-pars

این روزها بحث کیفیت پایین خودروهای داخلی و قیمت بالای آن‌ها به یکی از بحث‌های اصلی کاربران تبدیل شده و حتی کمپینی به نام خرید خودروی صفر ممنوع نیز به وجود آمده که برخی همچون وزیر صنعت، موضع سرسختی در مقابل آن گرفته و حرف‌هایی زدند که موجب ایجاد موجی جدید در مقابل خودروسازان وطنی شد. چندی پیش به بیان دلایلی در ارتباط با وضعیت بد این شرکت‌ها پرداختیم و حال در این مطلب، می‌خواهیم به شما سه خودرو را معرفی کنیم که همگی مدل سال ۲۰۱۵ بوده و اگر در کشورمان امکان عرضه خودرو با قیمت اصلی وجود داشت، می‌توانستید آن را با قیمتی نزدیک به پژو پارس خریداری نمایید. محصولی که از سال ۱۳۷۹ یعنی ۱۵ سال پیش تا کنون در حال تولید بوده و مدل‌های صفر آن را فقط در خیابان‌های کشورمان می‌توانید ببینید. اگر شما حق انتخاب برای خرید آزاد و قیمت رقابتی داشتید، آیا واقعا این محصول قدیمی و تکراری با مشکلات بسیار زیادش را می‌خریدید و یا به سراغ یکی از ماشین‌های زیر می‌رفتید؟

۱- نیسان ورسا مدل ۲۰۱۵

این محصول نیسان که از یک موتور ۱۶۰۰ سی‌سی بهره می‌گیرد، با آنکه ۲۰۰ سی‌سی از پژو پارس حجم کم‌تری دارد اما قادر است ۱۲ اسب بخار قدرت بیشتری تولید کند و همین امر به خوبی نشان می‌دهد که چقدر تکنولوژی این ماشین پرفروش ایران خودرویی‌ها قدیمی است. ضمن اینکه مصرف پایین‌تر، ایمنی بالاتر و سطح تجهیزات بیشتر، از دیگر تفاوت‌های این دو خودروی هم قیمت هستند. درباره طراحی این خودرو و تفاوتش با ظاهر قدیمی پژو پارس هم حرفی نزنیم، فکر می‌کنم بهتر باشد!

2015NIS013b_640_01 2015NIS013b_640_022015NIS013b_640_11

۲- شورولت اسپارک ۲۰۱۵

این ماشین هاچ بک که سازنده آن یکی از قدیمی‌ترین سازندگان خودرو در سطح جهان است، دارای ۱۰ ایربگ بوده که در مقایسه با دو ایربگ موجود در پژو پارس، نشان می‌دهد که سطح ایمنی خودروها در تصادفات تا چه اندازه متفاوت است. این خودروی کوچک و کم مصرف، از یک موتور ۱.۲ لیتری با توان ۸۴ اسب بخار و گیربکس اتوماتیک بهره می‌گیرد که اگر نسبت وزن به قدرت را مورد محاسبه قرار دهیم، در مقایسه با پژو پارس از چالاکی بالاتری برخوردار است.

2015CHE027a_640_01 2015CHE027a_640_02 2015CHE027a_640_11

۳- میتسوبیشی میراژ ۲۰۱۵

یک خودروی کوچک دیگر از سازنده مشهور ژاپنی که در کشورمان هم می‌توان نمونه‌هایی از آن را یافت. میراژ یکی از کم مصرف‌ترین خودروهای موجود در بازار است که امکانات زیادی همچون فرمان برقی دارد که البته برای خودروهای روز دنیا، یک امر بسیار ساده محسوب می‌شود،‌ اگرچه این مورد اگر وارد خودروهای داخلی همچون پژو پارس شود، یک آپشن اضافه و خاص تلقی شده و برای آن مجبور هستید تا هزینه اضافی پرداخت کنید، تازه اگر که این آپشن بسیار خاص، به درستی کار کند!

2015MIT008a_640_01 2015MIT008a_640_02 2015MIT008a_640_11

پیمان گل‌کار

این روزها به‌قدری دنیای خودرو و فناوری در حال نزدیک شدن است که یک نفر با علاقه مشترک، می‌تواند تا هر دو حوزه را با عشق دنبال کند: این عاشق منم!

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. سلام …
    یه مقاله ای بود در مورد اسپارک خونده بودم که میگفتن واسه اینکه قیمت تمام شده اسپارک پایین باشه حتی واسش تبلیغ نکردن !!!

  2. خوب بود قیمت دلاری این محصولات را نیز در دو مدل پایه و فول آپشن قید می کردید. توجه داشته باشید خودروهای داخلی به هزار و یک دلیل خیلی گران تر از آنچه که باید باشند هستند ولی هنگام مقایسه ، اگر بخواهیم اطلاعات دقیق و صادقانه ، به دور از رفتارهای عوام فریبانه به مردم ارائه کنیم باید به چند نکته توجه نمود که برخی از آنها به شرح ذیل است :
    1- هر قیمتی که یک خودروی خارجی به دلار دارد با فرض صفر در نظر گرفتن تعرفه واردات ، باید بعد از تبدیل به ریال ، در ضریب1.12 ضرب شده و به اضافه یک میلیون و صدو سیزده هزار تومان شود . ( 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده ، 3 درصد عوارض پلاک گذاری ، یک میلیون تومان بیمه شخص ثالث ، صدهزار تومان هزینه پلاک گذاری و سیزده هزار تومان هزینه پست )
    2 – اگر قرار است این هزینه ها در قیمت خودروی خارجی محسوب نشود ، باید همین هزینه ها را از قیمت خودروی داخلی کم کنید تا شرایط مقایسه یکی باشد . ( پارس می شود 29میلیون و هشتصد هزار تومان )
    3- بخشی از قطعات خودروهای داخلی منجمله پارس وارداتی بوده و در گمرک به آنها تعرفه تعلق گرفته است ، و وقتی مقایسه واقعی می شود که اگر خودروی خارجی را بدون تعرفه در نظر می گیرید، تعرفه قطعات وارداتی نیز در محاسبه قیمت محصول داخلی حذف شود. در این صورت قیمت فروش پارس می تواند از این نیز چند میلیون تومان کمتر باشد.
    4- سایر موارد که در این مقال نمی گنجد ولی شاید تا حدود 25 درصد بر کاهش قیمت تمام شده خودروهای داخلی ، بدون آنکه خودروسازان داخلی در آن دخیل باشند اثرگذار باشد.

  3. این پژو پارس چرا شرشو از بازار ایران کم نمیکنه…نه امکانات داره نه کیفیت…و شدیدا پرخرج و پر مصرف واقعا متاسفم برای ایران خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا