مکمل بنزین
گوناگونخبر

قیمت و مشخصات فنی لوسید ایر مشخص شد!

استارت‌آپ خودروسازی سیلیکون ولی با هدف نشانه گرفتن محصولات تسلا، بی‌ام‌و و مرسدس بنز شروع به کار کرد و با تولید لوسید ایر تمام برقی هر چند کوچک توانست جایگاهی در این بازار نیز بدست آورد. به تازگی قیمت و مشخصات فنی خودروی سدان تمام برقی لوسید ایر مشخص شده است. نسخه اصلی این خودرو ۶۰ هزار دلار (بدون در نظر گرفتن مالیات) به بازار عرضه خواهد شد که قادر است با یک بار شارژ کامل ۳۸۶ کیلومتر را بپیماید. در روز چهارشنبه گذشته مسئولان این کمپانی قیمت پایه لوسید ایر را ۵۲۵۰۰ دلار اعلام کردند.

متقاضیان خرید این خودرو می‌توانند با دادن ۲۵۰۰ دلار پیش پرداخت این خودرو را خریداری کنند و تا دو سال دیگر آن را از کارخانه لوسید ایر در آریزونای آمریکا دریافت نمایند. البته کارخانه خودروسازی لوسید موتورز اعلام کرده که از فصل آخر سال ۲۰۱۸ میلادی شروع به تولید این خودروی سدان خواهد کرد که با این زمان‌بندی در نیمه اول سال ۲۰۱۹ می‌توان انتظار دیدن این خودروها در خیابان‌های آمریکا را داشت. در سال اول تولید، این کمپانی حدود ۱۰ هزار دستگاه از لوسید ایر را تولید خواهد کرد.

lucid2-jpg

خودروی تمام برقی لوسید ایر می‌تواند تا ۴۰۰ اسب بخار نیرو تولید کند و حتی می‌توان سخت‌افزار خودران را نیز برای این خودرو نصب کرد، اما هنوز این کارخانه حرفی از قیمت نسخه خودران لوسید ایر نزده است. از دیگر مشخصات این خودرو چراغ‌های LED چندین لنزی ردیفی، چهار نمایشگر لمسی تعبیه شده در داخل کابین ۴ سرنشینه، موتور برقی در کف خودرو توزین شده، ۱۰ کیسه هوا، سقف آلومینیومی، چرخ‌های ۱۹ اینچی و سیستم صوتی با ۱۰ بلندگو است.

به علاوه خودروهای لوسید موتورز به نرم‌افزار Over the air نیز مجهز خواهند شد. کمپانی تسلا برای به روزرسانی کردن نرم‌افزار خودران اتومبیل‌هایش، بالا بردن امنیت خودروها، رفع کردن باگ‌های موجود و برقراری شبکه‌های وایرلس بین اتومبیل‌ها برای افزایش کارایی از نرم‌افزار مذکور استفاده می‌کند. با بهره از این نرم‌افزار، کمپانی تسلا توانسته خودروهایش را ارتقا بدهد و فروش خوبی از محصولاتش نسبت به دیگر شرکت‌ها در بازار داشته باشد.

the-car-which-features-a-panoramic-sunroof-also-has-an-output-of-1000-horsepower-according-to-lucid-motors

لوسید موتورز ۹ سال پیش با نام و هدف دیگری وارد دنیای امروزی شد. اسم این کمپانی در ابتدا Atieva بود که روی فناوری باتری‌ خودروهای برقی کار می‌کرد ولی به مرور زمان توجه خود را به سوی ساخت خودروهای برقی منعطف کرد و با تغییر نامش به لوسید موتورز در سال ۲۰۱۶ میلادی رسما پای در میان کارخانه‌های خودروسازی گذاشت. از آن زمان این کارخانه ۷۰۰ میلیون دلار برای ساخت خط تولید خودروهایش در آریزونای آمریکا سرمایه گذاری کرد. این خط تولید بین دو شهر توسان و فینیکس واقع شده و تا سال ۲۰۲۲ میلادی بیش ار ۲۰۰۰ کارگر در این محل مشغول به کار خواهند شد.

lucidairpreview-001

این کارخانه برای تهیه باتری‌ لیتیوم یونی خودروهایش با سامسونگ SDI همکاری خواهد کرد. می‌توان با پرداخت ۱۰۰ هزار دلار لوسید ایری تهیه کرد که می‌تواند با یک بار شارژ شدن کامل ۶۴۳ کیلومتر را بپیماید و با دو موتور برقی ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت.

از دیگر ویژگی‌های این خودروی لوکس سقف تمام شیشه‌ای، ۲۲ حالت قرار گیری صندلی‌های جلو خودرو به همراه گرمایش و ماساژور، چرخ‌های ۲۱ اینچی، سیستم صوتی با ۲۹ بلندگو و صندلی‌ها و داشبورد تمام چرم خواهد بود. همچنین این کارخانه نسخه 225 Launch Edition را با قیمت بیش از ۱۰۰ هزار دلار در تعداد محدود تولید خواهد کرد که مشخصات فنی آن بسیار شبیه به خودروی لوکس لوسید ایر خواهد بود. ابتدا خودروهای لوکس این سدان الکتریکی تولید می‌شوند و بعد از آن خودروهای استاندارد با قیمت پایه ۶۰ هزار دلار وارد بازار خواهند شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا