مکمل بنزین
گوناگونخبر

با شاسی‌بلند کامپکت زوتی T300 آشنا شوید!

کارخانه خودروسازی زوتی در سال ۲۰۰۵ میلادی در شهر یونگکانگ چین شروع به کار کرد و تا به امروز توانسته به ۱۰ کشور مختلف در سراسر دنیا خودروهایش را صادر کند و از ده سال پیش تا کنون فروش خودروهایش در بازا چین افزایش پیدا کرده است بطوریکه در سال ۲۰۰۷ میلادی این کمپانی ۲۸ هزار دستگاه خودرو در بازار چین به فروش رسانده ولی در سال ۲۰۱۵ میلادی توانسته ۲۲۳ هزار دستگاه خودرو را به فروش برساند که نشان از رشد فروش حدود ۱۰ برابری خودروهایش را دارد.

zotye-t300-2

به تازگی این خودروساز چینی اتومبیل شاسی‌بلند کامپکت زوتی T300 را تولید کرده که به نوعی طراحیش شبیه به خودروهای اولیه ساخته شده این کارخانه است ولی در عین حال جالب و زیباست. به زودی این خودروی جذاب در نمایشگاه خودرو شانگهای به نمایش درخواهد آمد. بسیاری از کارشناسان خودرو طراحی دو ستون B و C این شاسی‌بلند را زیبا توصیف کرده‌اند و اگر به درب‌های جلو و عقب این خودرو از کنار نگاه کنیم متوجه خطی می‌شویم که درب جلو را به عقب متصل کرده و نیز هماهنگی خاصی را از جلو به چراغ‌های عقب خودرو ایجاد کرده است.

zotye-t300-3

به علاوه چرخ‌های این شاسی‌بلند نسبت به بدنه منی کوچک هستند ولی با طراحی رینگ‌های آلومینیومی اسپرت توانسته‌اند این ضعف را به خوبی بپوشانند، به علاوه در چرخ‌ها سیستم ترمز دیسکی قرمز رنگ هماهنگ با رنگ خودرو جذابیت آن را دو چندان کرده است. در بالای سقف این خودرو ریل‌هایی را زوتی تعبیه کرده که به دلیل اسپرت بودن آن شاید توسط مالکش به کار گرفته شود. از سوی دیگر طراحی داخلی این خودرو بسیار ساده و گیراست. در وسط داشبورد پنل دیجیتالی لمسی ۱۰ اینچی تعبیه شده که به نظر کنترل خودرو و سرگرمی‌ها را برعهده دارد. همچنین استفاده از صندلی‌های چرمی این خودرو را اسپرت‌تر نشان می‌دهد.

zotye-t300-4

زوتی T300 مجهز به پیشرانه توربو ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۴۵ اسب بخار و گشتاور ۲۰۵ نیوتن متر است که می‌تواند متصل به جعبه دنده ۵ سرعته اتوماتیک یا دستی شود. این خودرو دارای ۴۳۸۷ میلی‌متر طول، ۱۸۳۵ میلی‌متر عرض و ۱۶۴۲ میلی‌متر ارتفاع دارد و در بازار چین مابین ۶۰ الی ۸۰ هزار یوان (۸۷۰۰ الی ۱۲۰۰۰ دلار) به فروش خواهد رفت. به احتمال زیاد نسخه برقی این خودرو هم به زودی روانه بازار چین خواهد شد.

سپیده رمضانی

تابستان سال ۹۵ به تیم نویسندگان چرخان ملحق شدم. طرفدار خودروهای سبز و برقی هستم. سعی می‌کنم خبرهای جذاب و جالب درباره وسایل نقلیه را برایتان بنویسم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا